Router , switch en Acces point

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bravo-Six

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2001
goedenavond allen

ik zit met het volgende probleem ...

ik ben in het bezit van een tele2 (versatel) router met draadloos wat allen prma werkt ook de beveiliging is goed .ik heb deze aangesloten op een Edimax 16 poorts switch alles werkt naar behoren

verder heb ik nog een Belkin Acces point wat een sterker signaal geeft als de standaard router (tevens staat de belkin op de 1e verdieping en de router zelf begane grond waardoor het op de zolder ook beter ontvangst geeft ..maar dat terzijde

waar het omgaat is ik kom niet in het menu van de belkin acces point ... dus kan deze niet met de nodige beveiligingen instellen.

volgens de gebruiks aanwijzing moet het bekende 192.168.2.254 ip ingetypt worden maar dan gebeurt er niks ( ja komt er een zoekmachine die allerlei forums aangeeft)

heb al de diverse Ip adressen geprobeerd ook heb ik de acces point uit de switch gekoppeld en direct op de modem aan gesloten en ook daar met ip adressen gestoeid ... (standaard ip adres van de acces point opvlgende nummers enz enz maar bood geen resultaat ...

is er iemand die mij kan helpen ..

(handleiding van de Edimax of website was niets )

Normaal gesproken kun je een access point alleen benaderen voor aanpassingen als je die rechtstreeks aansluit aan je pc en dan op je pc een vast ip-adres instellen dat 'past' bij het ip-adres van de accesspoint om aanpassingen te doen. Dat zal toch echt wel in de handleiding van de accesspoint staan...........
Overigens moet je (veiligheidshalve) altijd http:// voor zo'n lokaal ip-adres zetten, dus niet puur het ip-adres invullen in het adres-veld van je browser.

Tijs.

het Rechtstreeks aansluiten gaat niet .. er zit maar 1 utp aansluiting en die is voor internet in ..

de enige manier is via draadlooos maar ook dat lukt niet om in het menu te komen
(en in elke gebruiks aanwijzing staat dat acces tot het menu met een bedrade verbinding moet )

het Rechtstreeks aansluiten gaat niet .. er zit maar 1 utp aansluiting en die is voor internet in ..[...]

Toch is het zo dat je díe (ene) bedrade verbinding nodig hebt, en ja, draadloos internet heb je dan tijdelijk niet... Vergeet niet dat een access point een relatief 'simpel' netwerkapparaat is, die ong. werkt op "Set it and forget it" (oftewel 1x instellen en dan jaren niet meer (hoeven) aankomen).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan