Router tp link M7650 wel verbinding maar geen internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loek46

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Besturingssysteem
windows 10 pro
Ik heb heb tp link router M7650.

Na plaatsing prepaid sim card van Vodafone met 10GB geeft het systeem wel melding van de simcard en de 10 GB, maar vraagt om een pincode.

Op mijn mobieltje en op mijn laptop krijg ik wel verbinding, maar geen internet. De simcard werkt dus niet. De instellingen van de router zijn volgens mij goed.

De router heeft zelf geen mogelijkheid de pincode in te voeren. Ik heb de simcard via opwaarderen bij Vodafone aangemeld via de standaard pincode 0000 en nog extra bedrag toegevoegd. Dus dacht ik dat de pin code nu geen probleem meer zou zijn en ik na plaatsing in de router wel internet zou hebben. Maar de router vraagt nog steeds om een pincode.

Samenvattend lijkt het dat de router niet het probleem is maar een blokkade van de sim card.

Vraag: heeft iemand ook dit probleem gehad en een idee hoe dit op te lossen.

Bijvoorbaat dank.

Na plaatsing prepaid sim card van Vodafone met 10GB geeft het systeem wel melding van de simcard en de 10 GB, maar vraagt om een pincode.

Op mijn mobieltje en op mijn laptop krijg ik wel verbinding, maar geen internet.
Volgens hun community Helpdesk online....
Heb je behalve verbinding gemaakt te hebben wel minimaal 1x gebeld, alleen dat werkt het activeren.
https://community.vodafone.nl/t5/Archief/Geen-10GB-data-bij-prepaid-ontvangen/m-p/174046
Als dat niet werkt vraag daar op het forum even of de procedure aangepast is.

zet de vraag om een code op de simkaart bij vodafone uit.
Dus niet wijzigen in vier keer nul maar gewoon uit.
Dat kunnen ze bij vodafone doen voor jou.
Is het een data kaart of een bel/data kaart.

en anders even in de tp link inloggen.
haal je pc uit een bekabeld netwer en sluit via een kabel de tp link rechtstreeks op jouw computer aan.
geef de pc een ip adres welke in dezelfde range zit can de tp link.
mijn huawei heeft een 192.168.8.x range.
Dan kun je bei de instellingen komen en zet je de pincode uit.
Je weet zeker dat je de juiste instellingen voor vodafone gebruikt.

Mobiel internet instellingen Vodafone (APN)

Naam: Vodafone.
APN: live.vodafone.com (office.vodafone.nl als je zakelijke klant bent)
Proxy: Niet ingesteld.
Poort: Niet ingesteld.
Gebruikersnaam: Niet ingesteld.
Wachtwoord: Niet ingesteld.
Server: Niet ingesteld.
MMSC: Niet ingesteld.

zet de vraag om een code op de simkaart bij vodafone uit.
Dus niet wijzigen in vier keer nul maar gewoon uit.
Dat kunnen ze bij vodafone doen voor jou.
Is het een data kaart of een bel/data kaart.

Ik heb via e mail gevraagd om de pincode uit te zetten van mijn data kaart. Die zit in de router. De chat functie van Vodafone werkt niet en bellen kan ik niet omdat mijn mobiel kapot is. dus dan maar via e mail. Hopelijk gaat het lukken, want ik wil graag op internet in mijn vakantie, die net is begonnen.

Dank voor nu. Ik zal nog reageren over het verloop.

Op mijn mobieltje en op mijn laptop krijg ik wel verbinding, maar geen internet. De simcard werkt dus niet. De instellingen van de router zijn volgens mij goed.
Dat mobieltje is ineens snel stuk gegaan, kan.......:confused:
Heb je iemand in de buurt met een simlockvrije mobiel, die je vertrouwt en daar mee even dat eerst activeringstelefoontje te maken?
Ik vrees dat degene van Vodafone die jouw mail leest dat niet voor jou gaat doen....
Of: En komt er geen andere telefoon of moet de oude nog gemaakt worden?
Het komt zo wel binnen dat je onderhand zo haast klem gezet wordt, het lijkt me handig om iig voor dat mobieltje knopen door te hakken.

Laatst bewerkt:
Ik heb via e mail gevraagd om de pincode uit te zetten van mijn data kaart. Die zit in de router. De chat functie van Vodafone werkt niet en bellen kan ik niet omdat mijn mobiel kapot is. dus dan maar via e mail. Hopelijk gaat het lukken, want ik wil graag op internet in mijn vakantie, die net is begonnen.

Dank voor nu. Ik zal nog reageren over het verloop.

Dit is de informatie van tplink:Geachte loek schild,

​Bedankt voor uw support aanvraag.

Verbind eerst de computer met het Wi-Fi netwerk van de M7350.
​Open daarna een webbrowser en ga naar 192.168.0.1 of naar tplinkmifi.net
U komt dan op een pagina waar u een wachtwoord (kan zelfs ook een gebruikersnaam) moet invoeren. Dit is admin
Druk op login, de router vraagt waarschijnlijk dan om een nieuw wachtwoord aan te maken, doe dat even.
Daarna vraagt de pagina om de pincode van de simkaart, voer deze in en het zal gaan werken.

Met vriendelijke groet,

image

TP-Link Customer care
TP-Link Enterprises Netherlands B.V.
Archimedesbaan 18e

En dit werkt inderdaad,bedankt voor het meedenken.

mooi dat het opgelost is.
Zelfde als wat ik schreef in post 4 alleen ik gebruik een kabeltje en hier gebruik je de wifi van de TP link.
Heel veel plezier er mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan