Router TP-Link TL-WR1043ND verbonden met toshiba HDD sloom

Status
Niet open voor verdere reacties.

SnowLeopard

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2011
Berichten
246
Hallo,

Ik heb een TP-link TL-WR1043ND router, ik heb hier een toshiba http://computertotaal.nl/overige-elektronica/toshiba-store-alu-1tb-21183
op aangesloten. Nu wil ik bestanden vanaf me router kopieren naar de hdd, dit lukt maar gaat heel erg sloom rond de 2 MB/s.

De router heeft een USB 2.0 aansluiting.

Snelheid random lezen 50 MB in 512 KB (usb 2.0) 21,07 MB/s
Snelheid random schrijven 50 MB in 512 KB (usb 2.0) 26,87 MB/s
Snelheid random lezen 50 MB in 4 KB (usb 2.0) 0,597 MB/s
Snelheid random schrijven 50 MB in 4 KB (usb 2.0) 1,938 MB/s

Iemand enig idee, waarom dit zo sloom gaat?
Het bovenstaande snap ik niet helemaal.

Bijvoorbaat dank!
 
Dat ligt aan de software van de router. Het delen van een ext. HDD via de usb-poort van de router is nu eenmaal langzaam, dat is bij de overgrote meerderheid van de routers zo, niet alleen bij die van jou.
Als vlotte netwerk-opslag is deze optie gewoon niet geschikt, daarvoor ben je met een NAS veel beter af maar een NAS biedt veel meer mogelijkheden dan opslag alleen en daar is de prijs ook naar.
 
Ik ben het met Scrapheap eens, maar wat ik zelf altijd nog even zou testen is of de pc, bedraad aangesloten aan de router, dezelfde doorvoersnelheden laat zien naar/van de Toshiba. Is de doorvoersnelheid bij bedraad veel beter (en acceptabel genoeg zodat je dan geen NAS zou kopen), dan zal het aan de wifi(-instellingen) liggen dus moet je daar mee gaan spelen.

Tijs.
 
Bedankt voor de reacties, ik ga bedraad nog even uittesten en anders is het jammer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan