Router 'TP-LINK TL-WR1043ND'

Status
Niet open voor verdere reacties.

JelleBP

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jun 2012
Hallo,

laatst heb ik een nieuwe router aangeschaft, de TP-LINK TL-WR1043ND, alleen is er een probleem mee. Met de vaste computer zijn er geen problemen, deze is via een kabel met de router verbonden. Echter, als de laptop of Playstation verbinding wilt maken, lukt dit amper. Ook als de QSS knop wordt ingedrukt, lukt het nog niet echt. Als er dan eindelijk verbinding is, is het onmogelijk om in de woonkamer verbinding te hebben (ca. 5-8 meter), nog niet over de 1e verdieping gesproken (hier lukt het helemaal niet). Dit is gek, omdat het wel een heel krachtige router is. Toen ik hem moest installeren, moest ik kiezen tussen Static IP, Dynamic IP en PPPoP (ofzoiets), ik heb Dynamic IP gekozen (misschien ligt het hier aan). Ergens las ik ook dat je na installatie het modem moest resetten, maar dit weet ik niet hoe dat moet (ivm wachtwoorden etc). Hopelijk heeft iemand meer ervaring met deze router, zodat ik van mijn probleem af ben en weer gewoon alles met internet kan doen thuis.

Bij voorbaat dank.

Gr

Ik heb wel eens met die router gewerkt. Ik kan me echter niet herinneren dat er specifieke handelingen nodig waren om alles werkend te krijgen.

Krijg je op je laptop helemaal geen ontvangst "streepjes" op 5 meter afstand? anders is mogelijk de antenne defect. Als je wel streepjes hebt kijk dan even naar de link quality (met de muis over de streepjes "hangen")

Ik krijg geen ontvangst op 5 meter, het enige wat kan is voor de router zitten en dan heb ik bereik (5 streepjes). Misschien kan het eraan liggen dat de huistelefoon naast de router is geplaatst (wel met splitter)?

Als er veel andere netwerken in de buurt zijn zou je kunnen proberen een ander kanaal in te stellen (wireless->wireless settings). Als er veel metaal in je muren zit kan dat het signaal ook blokkeren. In dat geval kun je je router beter ergens anders neerzetten.

Laatst bewerkt:
Interferentie van dat niveau kan veroorzaakt worden door een huistelefoon mits deze op de 2.4 band werkt. De meeste huistelefoons werken echter op de 800mhz band en dat zij geen problemen moeten veroorzaken.

Mogelijk is wel het gekozen wifi kanaal overvol. Staat het kanaal op automatische selectie?

Naarling; er zijn wel best veel wifi netwerken hier in de omgeving, hoe moet dat dan precies, dat op een ander kanaal instellen?

wampier; ik zou niet weten hoe ik dat zou kunnen achterhalen, misschien weet jij dat?

Naarling; er zijn wel best veel wifi netwerken hier in de omgeving, hoe moet dat dan precies, dat op een ander kanaal instellen?
Zoals ik zei, ga in de instellingen van je router (te bereiken via http://192.168.1.1/) naar het kopje Wireless en stel daar een ander kanaal in. Welke het beste werkt moet je gewoon even proberen.

Wat voor muren heb je trouwens normaal tussen router en laptop zitten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan