Router trage verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

H&R

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Berichten
414
Beste leden,

Ik ben in het bezit van een draadloze router de Sitecom WL106.

Ik heb cable internet bij Casema/Wanadoo 3072/576 kbits/s

Op de router staan twee pc's met een draadloze aansluiting en 1 pc met een kabel.

Nu heb ik pas geleden de wep sleutel ingesteld zoals sitecom het mij ook netjes vertelden. Wanneer ik op de twee schermpjes klik bij de klok en dan aangeef alle draadloze verbindingen weergeven en dan naar mijn sitecom naam ga en dan naar eigenschappen dan staat NETWERKVERIFICATIE op gedeeld volgens sitecom moet dit ook als ik hem op open zet dan heb ik geen verbinding meer, maar het lijkt wel als of de verbinding hierdoor trager gaat want als ik op de schermpjes met mijn muis sta dan geeft hij 18 mbps aan en geen 54 wat ik wel eens gezien heb.

en mijn internet is niet vooruit te branden vooral savonds.

wie weet raad?
 
Dat je verbinding in de avond traag is, is niet zo vreemd. Je deelt de kabel met meerdere gebruikers.
 
Hoi het zal niets te maken hebben met dat ik bij de draadloze verbinding gedeeld hebt aangegeven? ik zou zo kunnen voorstellen dat dat betekend dat ik het internet deel met de andere pc's en daardoor trager is.
 
Hallo H&R

Ik heb het zelfde abonnement en na de snelheidsverhoging van laatst is het mij via speedtest opgevallen dat de snelheid in de avond erg laag is.
Voor de verhoging had ik daar nooit zoveel last van, was toen nooit zo laag als nu vaak.
 
Hoi Koky,

zie het, geweldig dat jij reageert dat dacht ik al ik had ook minder last voor de laatste verhoging eindelijk iemand die de zelfde verbinding heeft en het zelfde probleem. ik ga NU casema bellen of mailen want ik word er doodziek van dat ik 49 euro betaal voor een trage verbinding.:evil:
 
Hallo H&R,

Je bent inderdaad niet de enige ik kijk vaak bij speedtest en het is soms na 17.00 uur extreem laag soms kom ik maar op 50 terwijl ik normaal ruim 200 haal.
Er zijn hier bij mij in de buurt echt in die korte tijd nooit zoveel mensen bij gekomen die via Wanadoo op de kabel zitten dat de snelheid sávonds daar door zo laag is.
Hoor graag van je wat ze er op te zeggen hebben.
 
Hoi Koky,

Ik krijg ze nu niet te pakken via de telefoon wegens lange wachttijden (ook zo slecht bij casema) ik stuur ze straks een mail en laat jou hier horen wat ze zeggen.
 
Hallo H&R.

Bedankt alvast ik zit er al een tijdje.
 
Hallo Koky,

Hieronder vin dje hun antwoord na een e-mail van mij:

Geachte mevrouw/heer ,



Wij ontvingen een e-mail van u op 22-10-2004. In antwoord hierop informeren wij u als volgt.



Ik heb u modem nagekeken en u verbinding is prima, u heeft een goed signaal en u zou normaal gesproken ook de goede snelheid moeten krijgen. u zou dus u pc moeten nakijken op spyware of virus(sen). eventuele routers ontkoppelen. en dan u snelheid testen mocht het daarna nog steeds niet de goede snelheid krijgen, neem dan telefonisch contact op met de helpdesk op nummer 0900-8896.



Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


en hier kunnen wij het weer mee doen, ze geven elke keer de routers de schuld. en weet je wat de ellende is? je kan niet naar een ander want in amstelveen heb je alleen wanadoo/casema:evil:
 
Hallo H&R

Was er al bang voor dat je dit antwoord zou krijgrn.
Ze weten niet eens hoe het werkt,een router heeft niet zo veel met de snelheid te maken .
Als de snelheid sóchtends wel goed is moet ie sávonds niet zoveel naar beneden gaan als je niets aan je configuratie veranderd.
Spyware en virussen heb ik niet want daar controleer ik regelmatig op.
Lijkt er meer op dat ze sávonds de kraan een beetje dicht draaien.
Maar bedankt dat je ze gemailt hebt.
 
Hoi Koky,

Ik ben nog niet met hun klaar, zodra ik meer weet zal ik het hier plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan