router uit en aanzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

beernd

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2002
Ik heb thuis een experia box als router, laptop draadloos en desktop met draad, telkens als ik mijn desktop opstart moet ik de experia box uit en weer aanzetten om verbinding te krijgen met het internet en op het netwerk. Kan dit anders dat ik bij het aanzetten van de pc gewoon gelijk het internet op kan?

Laatst bewerkt:
Welke lampjes geeft ie aan als de pc opnieuw opgestart moet worden? Brand LAN en ADSL/DSL nog? Ik denk dat je een router van KPN hebt bij je abbo van je internet? Ik zal ook even kijken of je ipadres DHCP is en als dat zo is, kijken of je er 1 krijgt bij de pc aan doen.

@ loonytune, het netwerkadres staat op automatisch verkrijgen.

@helpdeskje, een heel ingewikeld verhaal, maar ik heb de experia box van KPN alleen als router in gebruik. Internetten doe ik via een gedeelde verbinding met de buurman daar alle poorten bij het verdeelstation hier vol zijn. Komt dus gewoon netwerkpoort 1 binnen, via netwerkpoort 2 gaat het naar de desktop en via de draadloze naar de laptop. Het werkt verder prima, maar als ik de pc opnieuw opstart of gewoon aanzet, dan moet ik ook altijd de experia box uit- en weer aanzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan