Router uit zichzef van beveiligd naar onbeveiligd (:S

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lennes

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2008
Hallo!

Ik heb een kabel aansluiting van UPC, met windows 7, router linksys wrt54g v2.2 en een sony vgn-fw21z laptop. Ik heb een firewall van Norton.

Dit is het probleem. Ik zit lekker achter m'n laptoppie te werken en plop; m'n draadloze, beveiligde verbinding verbreekt.
En dan maakt de router, denk ik, een nieuwe verbinding aan onder de naam Linksys. Deze is onbeveiligd en m'n oude beveiligde verbinding is nergens meer te vinden. Alsof het uit zich zelf heeft gereset.
Wat kan ik dit voorkomen?

Alvast bij voorbaat DANK voor jullie technisch inzicht (:D

Groetjes, Lenne

Ik denk dat de onbeveiligde verbinding niet van jou is, maar van een van de buren (die wellicht hetzelfde probleem heeft).

Advies: Wijzig je router password om in te loggen.
Wijzig de braodcastnaam, door bijvoorbeeld je voornaanm of initialen bij de naam Linksys te zetten.
Wijzig eventueel het "Automatisch" kanaal nummer, en maak er een vast nummer van.

Testje: Op het moment, dat je ineens in de onbeveiligde verbinding zit, zet dan je router eens uit. 230 volt stekker trekken.
Heb je dan nog steeds verbinding (met de buren) ?

Check op beide verbindingen eens je ip-nummer. http://www.watismijnip.nl

Laatst bewerkt:
Begin eens met een andere draadloze netwerknaam (niet gerelateerd aan een merknaam van routers), en ook een ander kanaalnummer in te stellen.
Het zou zomaar kunnen zijn dat er een buurman o.i.d. óók een netwerknaam Linksys gebruikt (onbeveiligd dan waarschijnlijk), evt. op hetzelfde kanaalnummer als jij.

EDIT: Ik zie dat Paul-rt ongeveer hetzelfde beschrijft.

Succes,

Tijs.

Heren, hartelijk dank!

De verbindingen waren allebei van mij. Ik heb nu een hele andere naam gegeven dan wat ik altijd deed. Het beveiligd via de online setup en nu even afwachten of het zo blijft.
Ik ben iig weer safe :D

Nogmaals DANK!

Lenne

Laatst bewerkt:
Nogmaals hulp gevraagd

Hallo,

Het probleem blijft bestaan. Weer is m'n beveiligde verbinding verbroken en komt de onbeveiligde terug onder de naam van de router; linksys.
Opzich weet ik nu precies wat ik nu moet doen om het weer te beveiliger, maar waarom het niet blijft....

Wie heeft nog een suggestie?

DANK!

We hebben nu meer informatie nodig:
a. Hoeveel draadloze netwerken heb je in je huis zelf aangelegd? En onder welke draadloze netwerknamen (=SSID/ESSID) bestaan die nu? Op welke kanaalnummers zenden die netwerk(en) uit momenteel?
b. Met welk draadloos netwerk van van a. had je verbinding toen het weer 'mis' ging?
c. Staat Linksys nog vermeld bij je favoriete netwerken bij de draadloze netwerken-indeling van je draadloze netwerkkaart? Indien ja, haal die daar weg.

Tijs.

Ha Tijs,

Ik moet helaas bij de 1ste vraag al met m'n handen in t haar.
Er zijn steeds profielen aangemaakt met de verschillende netwerken. Dit ging geheel automatisch. Ik had al bedacht deze te verwijderen, maar kan ik nu niet vinden waar ze staan.
Kanaalnummers weet ik helemaal niet vinden.

Onder draadloze netwerken beheren staan nu 3 netwerken met allemaal een verschillende naam; Lenne / Inlakesh / Linksys
Verbinding Lenne gebruikte ik steeds toen het mis ging, gister Inlakesh aangemaakt en daar ging vandaag ook mee mis. Linksys komt dan weer op te proppen.
Ik heb nu linksys en Lenne weggehaald.

Bij de eigenschappen van de netwerkkaart (Intel(R) WiFi Link 5100 AGN) kan ik niks vinden van favorieten netwerken.

Dank!
Lenne

Oh ja, ik heb sinds kort windows 7. Daarvoor ging de verbinding wel eens uit, maar nooit terug naar 'fabrieksmodus' zeg maar. Misschien heeft t besturingssysteem er iets mee te maken...

Laatst bewerkt:
Ik begin eerlijk gezegd de interesse in je probleem te verliezen nu, maar ik kan je wel helpen m.b.t. vraag 1:
Het aantal draadloze netwerken dat je zelf hebt aangelegd is vrij simpel af te leiden uit het aantal draadloze netwerk-apparaten dat je hebt. Dus
a. heb je alleen een draadloze router (en de provider leverde geen draadloze router, dus alleen een bedrade modem of bedrade router), dan heb je precies 1 draadloos netwerk zelf aangelegd.
b. heb je alleen een draadloos accesspoint aangesloten op een bedrade router (en je provider heeft geen draadloze router geleverd), dan heb je precies 1 draadloos netwerk zelf aangelegd
c. Heb je een draadloze accesspoint op een draadloze router aangesloten, dan heb je precies 2 draadloze netwerken aangelegd.
d. Heb je een eigen draadloze router op een draadloze router aangesloten, dan heb je precies 2 draadloze netwerken aangelegd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Even over het aanpassen van de standaard naam "Linksys".
Doe je dat alleen in de pc aanpassen of ook in de software van de router zelf?

Ha Tijs,

Naar aanleiding van jouw meerkeuze vraag heb ik uiteindelijk 1 draadloos netwerk zelf aangelegd. Mogelijkheid a is bij mij van toepassing.
En naam pas ik aan op de online set up pagina van Linksys. Als ik de verbinding weer beveilig komt die naam ook op mijn pc.

DANK voor alle moeite.

Groetjes, Lenne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan