Router uitzetten of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

cateyes

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Hallo,

M'n adsl-wireless gateway zette ik bij afwezigheid langer dan een paar uren altijd uit.
Nu met UPC-kabel internet moet het modem altijd aan blijven. De Netgear wireless router staat ernaast en die zet ik nog wel uit. De powerbutton zit echter op een onlogische plek aan de achterkant. Daarom vraag me af: Is het eigenlijk wel de bedoeling dat een router wordt uitgezet? Het energieverbruik kan me niet schelen. 't is vooral het idee dat apparaten niet onnodig aan moeten staan, ook vanwege brandveiligheid. En het is wat vreemd, al die druk flikkerende lampjes in een huis waar niemand is. Wat doen jullie? Laten jullie de router altijd aan staan? En wat doe je als je bijv. een lang weekend weggaat?

Bij mij staat modem+router altijd aan alleen bij reset gaat de stroom er volledig af.
Voor de brandveiligheid helpt de powerbutton niet, je zou de stroomkabel los moeten trekken.Dat geldt ook voor de tv,dvdrecorder noem maar op,zolang de stroom tot in het apparaat zelf gaat loop je kans op kortsluiting,je zou de hoofdschakelaars om moeten zetten om dan een beetje safe te zijn.Dat is wat anders als je natuurlijk voor langere tijd op vakantie gaat of op de camping zit.Het nadeel is dat je naderhand alles overnieuw moet instellen(tijd e.d. of alles)

de router uitzetten is echt het slechtste wat je kunt doen. dat gaat ten kosten van je verbinding. het is gewoon een computer en je weet wat er gebeurd als je die onverwacht uitzet. en lapjes....tja dan moest je me switch eens zien

Hoi Mik en Dinux,

Dank voor jullie heldere antwoorden!
Ik weet genoeg, het routertje blijft voortaan mooi aanstaan. Lekker makkelijk.
Vakantie zie ik nog wel. HDD-recorder was al twijfelgeval. Raar eigenlijk, je zet de koelkast toch ook niet uit. Misschien onbewust iets van "hoe meer lichtjes, hoe meer risico". Maar goed dat ik geen switch heb ;-).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan