router uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruterink

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2003
Hallo,
ik heb sinds kort een router geplaatst, kabelmodem---router---2 pc's,(ivm een 2e pc op andere kamer), en alles werkt perfekt.Maar nu wilde ik graag weten, mag ik de router als de pc's zijn uitgeschakeld ook uitzetten, of geeft dit de volgende dag als ik mijn pc weer wil gebruiken problemen?

Gr.

Als de router los is van het modem, kan je deze zonder problemen uitzetten.
Zet deze wel weer aan als je wilt internetten op de PC in de andere kamer.

Gebruik je een modem met ingebouwde router zou ik hem aan laten staan, zeker als je dit van je provider hebt ontvangen.
Soms komen er firmware updates voor zo'n modem en deze worden door jouw provider geupdate.

Als de router los is van het modem, kan je deze zonder problemen uitzetten.
Zet deze wel weer aan als je wilt internetten op de PC in de andere kamer.

Gebruik je een modem met ingebouwde router zou ik hem aan laten staan, zeker als je dit van je provider hebt ontvangen.
Soms komen er firmware updates voor zo'n modem en deze worden door jouw provider geupdate.

De modem is een losse nl een;LinksysBEFSR41, en die laten we nu s'nacht aan staan. Maar als ik het dus goed begrijp kan ik die s'nachts ook gewoon uitschakelen, en s'morgens weer aan zetten.

Gr.

Yep, gewoon weer aanzetten zodra je de eerste PC opstart die gebruik maakt van deze router. ( scheelt je weer iets in de stroomkosten en jouw energierekening )

Even als (misschien aparte) reactie:

Ik zou hem altijd aan laten staan. Ik maak zelf heel vaak mee bij mensen die een Linksys router hebben (en uiteraard ook anderen), dan wanneer ze hem iedere avond uitzetten, de instellingen na een tijdje verloren gaan. Dus dat zou betekenen dat je binnekort al je instellingen weer goed moet zetten.

Ik zeg niet DAT het gebeurt, maar het zou wel kunnen.

Ja, een PC kan je ook beter aan laten staan, dan elke keer aan en uit.
Telkens dat opstarten is ook niet goed. De voeding krijgt op z'n donder.
En het uitzetten en inkrimpen van alle onderdelen van een warme naar een koude PC viceversa is ook allemaal niet goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan