Router + USB + USB-hub

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allemaal,

Er zijn al eventjes routers op de markt met een USB poort waar je dan een HDD of printer aan kunt hangen.

De meeste van deze routers (de voor de gewone mens betaalbare dan) hebben slechts 1 USB poort.

Ik ga mijn printer niet delen via deze USB (werkt al via WiFi), maar wel zou ik meerdere externe schijven willen delen.

Nu is mijn vraag: Kun je op zo'n USB poort van de router ook gewoon een USB hub aansluiten zodat je meerdere USB schijven kunt delen.

Ik ken natuurlijk alle mogelijkheden van een NAS en delen via de PC maar een NAS gevuld of lege behuizing is nog steeds erg prijzig en gedeeld via PC moet ik altijd de PC aan hebben staan om met iedereen te kunnen delen.

Ook heb ik gezien dat er netwerk (RJ45) naar USB converters zijn, maar deze vindt je meestal niet bij de betere (web)winkels. Dat zal waarschijnlijk ook z'n reden hebben....?? Is er iemand die daar ervaring mee heeft?

Ik hoor graag van jullie.

mvrgr.

Nossie

Ik vraag me af of je dan de verschillende schijven kunt zien, als je vanaf een router USB aansluiting een USB-hub gaat gebruiken. Ik heb zelf een router met twee USB porten en heb daarop twee USB sticks aangesloten.

Geen goedkope router een Asus RT-N66U.

Beide genoemde routers zijn rond de 150 euro....dat gaat boven mijn budget.
Of ik moet gewoon doorsparen en toch serieus overwegen een NAS aan te schaffen.

Bedankt voor jullie reacties.
gr.
Nossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan