Router valt steeds uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

NimroDD

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2003
Goeden avond,
Ik heb een probleem met mijn netwerk.

Om de zoveel tijd (per dag ofzo), valt mijn router uit. Dus dan kan ik iedere keer mijn router resetten. Dan doet het internet het weer op alle PC's.

Er zit ook een hub aangesloten op de router.

Ik heb dit probleem sinds 2 dagen.
Ook kan ik niet op de router zen page komen, als hij is uitgevallen.(http://192.168.0.1 dus )

Zou iemand weten waar dat aan kan liggen ?

Ik gebruik Windows XP, en het netwerk & internet hebben het voorheen altijd naar behooren gedaan.

Mvg,
Milan Hey

Ik gok dat de configuratie pagina van je router zich niet bevind op 192.168.0.1, maar bv op 1.1 of 2.1.
0.1 wordt vrij weing gebruikt hiervoor aangezien windows internet delen ook 0.1 gebruikt, en 2 dezelfde adressen in 1 netwerk mag niet.

Kijk het dus maar even goed na in de handleiding.

Wat betrefgt het uitvallen van de router, gaat ie echt uit, of blijft ie hangfen en geeft ie geen signaal meer ?

Hij valt niet echt uit, de lichtjes blijven branden, dus echt uitvallen doet hij niet.

En voorheen was het echt altijd 192.168.0.1 voor men router.

Mijn IP van men pc is ook 192.168.0.3

Misschien dat het inderdaad conflicteert met windows internet delen. Als het goed is, is het mogelijk het IP-adres van je router te veranderen én de IP-range die de DHCP server uitdeelt aan je pc's. Ik zou zeggen probeer het eens.

Succes,

Steven

Oke ik zal het eens proberen.

Wel vaag dat het opeens gebeurd en dat het daarvoor altijd goed ging.

Het is een sitecom.
Volgens mij is het deze :

o1ss82.jpg

ik sinds vandaag dat probleem ook met een sitecom cable router 4s dc- 202.als ik hem doe resetten is weer alles goed.ikvind wel dat hij erg warm wordt

Bekend verschijnsel van de SItecom.
Ik ben er bijna 3 maanden over in overleg geweest met de helpdesk en heb verschillende patches en firmware updates gehad om te testen, maar zonder resultaat.

Ik heb het uiteindelijk opgegeven :)

(misschien bestaat de betreffende topic nog maar het is al 2 jaar geleden)

Wat je eventueel zou kunnen proberen, heeft een soortgelijk probleem op een edimax opgelost, is om bij je netwerkkaart die naar je router gaat de optei, netwerkkaart uitschakelen om energy te besparen oid uit te zetten.

Bij het in deze stand springen wordt de connectie met de router onderbroken, als je vervolgens deze connectie weer op gang wilt brengen snapt de router dit niet en doet ie dus niets tot je hem reset.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan