Router valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
hallo,

Ik ben wat je noemt ten einde raad,
Ik heb een sweex RO003 router die de internet kabel naar 2 pc's opslitst.
Het probleem is hierbij;
eens in de zoveel tijd (2 á 3 weken) als ik een site open geeft Firefox aan dat er een probleem is met de verbinding, geeft de sidebar weer gadget aan dat de functie niet beschikbaar is maar houdt Vista stug vol dat er internet is...
Dan heb ik weer internet maar na nog geen 15 minuten (altijd) valt de GEHELE verbinding uit en heeft OOK Vista door dat het internet eruit ligt.
De router van Sweex reset ik dan (5 seconden stroom eraf) maar dan nog geen internet verbinding.
Als ik de router van KPN reset (reset knop) heb ik weer internet...
Dit vind ik opzich niets voor dit forum en ik zou dit ook niet posten als het volgende meespeelde...

Als mijn internet "eruit" ligt kan ik NIET naar Google en Youtube (voorbeelden, er zijn er nog meer waar ik NIET op kan)

Maar ik kan WÉL naar Helpmij.nl en een klein aantal andere sites...
Mijn andere pc (Windows XP SP3) kan helemaal geen sites bereiken.

Persoonlijk vind ik het raar dat;
Vista verbindings problemen niet merkt (of dat Firefox en Sidebar valse meldingen geven)
En dat als Vista het eindelijk OOK door heeft dat ik wel hier kan posten en bekijken...

Hopend dat jullie iets weten waardoor dit gedoe ophoudt en ik NORMAAL kan internetten,

Radicalgamer

Aangezien een beperkt aantal sites nog werken, zou het de DNS server van KPN kunnen zijn. Deze is in te stellen in je router. Stel deze eens in naar de volgende adressen:
208.67.222.222
208.67.220.220
Dit zijn de OpenDNS servers.

Aangezien een beperkt aantal sites nog werken, zou het de DNS server van KPN kunnen zijn. Deze is in te stellen in je router. Stel deze eens in naar de volgende adressen:
208.67.222.222
208.67.220.220
Dit zijn de OpenDNS servers.

bedankt maar, ik werk met GML en C++...
Routers weet ik niets van (net genoeg om af en toe internet te hebben...)
Dus... hoe stel ik die nummers in?
En dan bij de KPN router?

DNS servers instellen doe je in de Sweex router. Het KPN modem zal wel zijn eigen adressen hebben, maar daar hoef je niet naar te kijken.

Hoe je dat precies instelt verschilt per router, maar dat zal wel makkelijk te vinden zijn. Als ik me niet vergis kun je de webinterface van de Sweex bereiken via http://192.168.2.1.

Ik heb zelf hetzelfde probleem gehad. DHCP in je router uitzetten en alles herstarten... Heeft volgensmij niks met de DNS te maken...

Heeft 't voorheen wél goed gewerkt? Ik krijg het idee dat het je het meer in virus/trojan e.d moet zoeken temeer omdat je met WinXp al helemaal nergens op komt.Heb je al 's gekeken of er nieuwe firmware beschikbaar is voor je router? Belangrijker nog, welk merk/type modem van KPN heb je?

Laatst bewerkt:
Als slechts enkele sites wel kunnen worden benaderd lijkt het probleem niet in de DHCP te zitten. Ook is een firmware update naar mijn idee echt niet nodig.

Het is trouwens wel handig om even uit te sluiten dat het niet door malware komt inderdaad. Doe daarvoor even scans zoals Housecall en MBAM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan