Router van buitenaf inzien

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Hallo, wie kan me helpen? Wij hebben een Linksys WRT350N, met storage link.
Er zit een FTP-server functie op, daarmee kan ik toch instellen dat ik de router
van buitenaf kan benaderen? Bijvoorbeeld vanaf school?

Dit zou ik graag willen realiseren, dus hoe ga ik te werk? Ik zou graag vanaf een
andere computer, buiten ons netwerkje dus, de router willen kunnen benaderen
en de inhoud van de storage kunnen bekijken. Wellicht ook de computers in het
netwerk, om bijvoorbeeld zelfs thuis printen vanaf school mogelijk te maken.

Te gemakkelijk voor mijn hoge begaafdheid... Geintje hoor! :rolleyes:
Ik ga het even doornemen, bedankt zover! :thumb:

Heb alles ingesteld, maar ik krijg de melding die in de bijlage staat. Wat nu?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat die melding over het gebruik van een FTP-server op een aangesloten PC gaat.

Het houdt in dat je die niet meer kunt instellen wanneer je de FTP-server van de router instelt.

We hebben geen PC's met een FTP-server... Ben dus doorgegaan, maar hoe weet ik nu dat het werkt?

Connecten naar je externe ip-adres :)

Overigens houdt de eerdergenoemde melding niet in dat er een pc met een FTP-server in het netwerk zit maar dat het door inschakeling van de router-FTP niet meer mogelijk is om op een pc een FTP-server te draaien.

Overigens houdt de eerdergenoemde melding niet in dat er een pc met een FTP-server in het netwerk zit maar dat het door inschakeling van de router-FTP niet meer mogelijk is om op een pc een FTP-server te draaien.
OK, helder, geen probleem.

Connecten naar je externe ip-adres :)
Ik heb geen flauw idee onder welke benaming ik dat moet kunnen vinden in de setup.
Moet ik dan niet nog vanalles intstellen als Internet Access en zulke reutemeut?

Laatst bewerkt:
Volgens mij hoef je alleen de boel maar zoals de gebruiksaanwijzing aangeeft in te stellen en dan kun je via een FTP-client (of gewoon je browser, let wel ipv http://{ip} moet je dan ftp://{ip} gebruiken) naar het IP van je internet surfen om op de FTP-server te komen...

Je externe IP kun je makkelijk vinden, gewoon even naar http://www.watismijnip.nl surfen :)

Volgens mij hoef je alleen de boel maar zoals de gebruiksaanwijzing aangeeft in te stellen en dan kun je via een FTP-client (of gewoon je browser, let wel ipv http://{ip} moet je dan ftp://{ip} gebruiken) naar het IP van je internet surfen om op de FTP-server te komen...

Je externe IP kun je makkelijk vinden, gewoon even naar http://www.watismijnip.nl surfen :)

All right, weer een stapje verder! :thumb:
Die Linksys-medewerker zei dat er http voor moest, wat mij eigenlijk al verbaasde aangezien
ik ook altijd ftp moet gebruiken bij mijn webhost... Maar goed... Mijn FTP heb ik
kunnen vinden, en er wordt dan ook bij een poging om een wachtwoord gevraagd.
Helaas pakt hij niet het wachtwoord wat ik in het interne netwerk gebruik.

Edit: twee keer admin (als user én als pass) werkt, maar dat moet aan te passen zijn neem ik aan...
Althans, anders zou het nogal vreemd zijn :p... Even naar 192.168.1.1 dan maar!

Laatst bewerkt:
Heb gebeld, volgens de medewerker is het wachtwoord hetzelfde als het routerwachtwoord, maar het werkt niet...
Iemand enig idee hoe ik 'admin' en 'admin' kan aanpassen in iets van mezelf?

Misschien in het "Storage Tab - Administration - User management"?

blz 33 van de gebruiksaanwijzing

Nee, da's intern...

Internet Access Policy?
Enter Policy Name?
Access Restriction?

Zie bijlage.

Laatst bewerkt:
Helaas, verder kan ik je dan niet helpen. Als de medewerker zegt dat hij gelijk moet zijn aan die van je router en dat is bij jouw niets zo dan is er eerder iets mis met je router dus is het wel raar dat de medewerker daar niet op in is gegaan...

Wellicht helpt het wanneer je je router password een keer veranderd nu je de FTP-server hebt ingeschakeld.

Nee, ben nu weer aan de lijn en volgens een andere medewerker is de zojuist
verstrekte info onjuist. Het routerpassword en het FTP-password zijn niet gelijk,
zoals ik zelf al merkte. Sta nu in de wacht, hij zoekt het voor me uit.

Toch wat jij zei...

Misschien in het "Storage Tab - Administration - User management"? (...)

Wel verwarrend, dat je zowel je FTP-wachtwoord en je lokale gebruikers
op één hoop moet bewerken. Maar goed, wat blijkt: er is standaard één admin, en alleen
díe kan de FTP in. Het was dus alleen een kwestie van het wachtwoord van de admin
aanpassen. Werkt nu als een bus... Nu alleen nog voor elkaar zien te spelen dat slechts
één mapje op de FTP te benaderen is. Mocht dat niet lukken is 't ook geen ramp...

Voorlopig kan ik overal op de wereld inloggen met admin en mijn eigen password...

Bedankt voor je hulp!

Laatst bewerkt:
Zo te merken is er nog niet veel veranderd bij Linksys, over het algemeen is de helpdesk daar erg goed.

Heb er zelf ook een keer heen moeten bellen vanwege een defecte router, kon hem opsturen op hun kosten en kreeg het nieuwste type er voor terug :)

Even terugkomend op je vraag, de beginvraag lijkt mij opgelost.

Het openen van een enkele map zal vast wel in de gebruiksaanwijzing staan. Vooralsnog heb ik daar ook alles uitgehaald zonder ooit het apparaat gezien te hebben ;)

Is inmiddels ook gelukt... Je kan een map selecteren door de hoofdmap aan te klikken...
Heel logisch eigenlijk, maar ach... :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan