router-verbindings problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

a.veldman

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2002
Ik heb een draadloze router van Sweex LW055 ,sluit ik de router aan op mijn Thomson Speed Touch 780WL werkt het perfect,sluit ik hem aan op mijn Siemens Gigaset SX551 WLAN Dsl,is het signaal uitstekend maar ik krijg geen verbinding met internet.
Waar doe ik het fout?

Ik heb een draadloze router van Sweex LW055 ,sluit ik de router aan op mijn Thomson Speed Touch 780WL werkt het perfect,sluit ik hem aan op mijn Siemens Gigaset SX551 WLAN Dsl,is het signaal uitstekend maar ik krijg geen verbinding met internet.
Waar doe ik het fout?
ik denk dat het ligy aan de feit dat je 2 routers aan elkaar verbind

Kan een DNS probleem zijn of een probleem met de DHCP server.
Kan je de IPconfig van je PC eens posten?

Hoi :)

De Siemens Gigaset SX551 is toch gewoon de experiabox van KPN en ook router?

Dan moet het e.e.a. inderdaad goed op elkaar zijn afgestemd.

ED

Wat moet er dan op elkaar afgesteld worden,omdat deThomson ook een KPN Experia box is en daarop aangesloten werkt de draadloze router perfect

Heb je een handleiding erbij gekregen en doorgelezen ?

ED

Sluit alles eens aan via de Thomson Speed Touch 780WL .
Ga dan naar Start > Uitvoeren > typ cmd > dan in het DOS venster: ipconfig /all
en maak een printscreen van al deze gegevens en plaats deze hier op Helpmij.

Doe dan hetzelfde nadat alles is aangesloten via de Gigaset SX551

ED

Kun je ook eens een printscreen maken van het statusscherm van je router.

ED

Zoals je zelf ook kunt zien krijgt de Gigaset geen IP-adres van je provider.

De vraag is dan ook of je die Gigaset (nog) wel kunt /mag gebruiken van je Internetprovider.
Want elk modem /router moet wel als " bekend " zijn geinitialiseerd bij je provider.

Waarom zou je overigens met 2 stuks willen werken?

ED

Omdat internet via de SpeedTouch heel traag is , dit zit gratis bij Slim bellen van de KPN.

En over de opmerking ,dat het Gigaset modem nog gebruikt mag worden van de internet-Provider,wil ik dit zeggen dat er 3 computers achterhangen die probleemloos werken.
Als ik het Sweex router aansluit vervalt er een aansluiting van de computer,als ik de ip-gevens overneem van die computer wat gebeurt er dan?

Hoi,

Ik denk dat ED_V het bij het rechte eind heeft.
Zomaar van modem switchen zal waarschijnlijk door de ISP niet worden toegelaten.

Ik switch toch niet van modem, i.p.v. een vast computer sluit ik een draadloze router aan ,om met de laptop draadloos te kunnen internetten,het is of of en niet en en.

ok...misschien is er een misverstand...maar zoals ik het begrijp is het zo :

Je gebruikt de Siemens Gigaset SX551 WLAN Dsl als EERSTE modem /router en hieraan gekoppeld zit de draadloze router van Sweex LW055 als TWEEDE router en dan een laptop of pc als DERDE.

In deze configuratie werkt het niet. Klopt dit zoals ik het aangeef ?

(ben even een tijdje weg)

ED

Aan de Gigaset S551 zit de Sweex router of de vaste computer , aan de SpeedTouch kan precies hetzelfde en dan werkt het wel.

Toch is er iets wat helaas niet duidelijk bij me overkomt.

Je zegt :
En over de opmerking ,dat het Gigaset modem nog gebruikt mag worden van de internet-Provider,wil ik dit zeggen dat er 3 computers achterhangen die probleemloos werken.

Ik wil het wel aannemen als je dit beweert maar is in deze situatie de Gigaset dan ook als EERSTE aangesloten op het signaal dat binnenkomt van KPN ?

Want...1 ding is zeker....in je opgestuurde JPG van deze Gigaset verkrijgt deze echt geen IP-adres aan de INPUT-kant (waar normaal het signaal van de provider binnenkomt)

De grote vraag is dus.."waarom niet ??"

ED

Net wat ik wou zeggen met mijn vorige post.

Enerzijds heb je de Speedtouch als modem (met of zonder Sweex router erachter), dat werkt. Daarnaast heb je de Gigaset als modem, die werkt dus niet (je krijgt geen IP adres van de provider).
Waarschijnlijk detecteert je ISP de verschillende MAC adressen van de twee modems en wil ie slecht eentje op het netwerk toelaten (de speedtouch in dit geval).

Klopt mijn redenering of mis ik iets? ED???

Hoi Webster :)

Je redenering klopt op basis van de info die we tot nog toe hebben gekregen en zoals wij die interpreteren helemaal.

Wat we missen is nog de antwoorden op mijn laatste vragen.

Overigens wil de vraagsteller met de Gigaset werken omdat internetten via de Speedtouch langzaam zou gaan. Misschien kunnen we daar eens een oorzaak van achterhalen.

ED

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan