router verdeelt het niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

joshermsen2000

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2001
ik heb 2 dagen een router van edimax,maar hij verdeelt de bandbreedte niet goed.want boven (server van chello)gaat alles snel en goed.en hier gaat het slomer .ik snap niet hoe dit kan.

Sommige routers verdelen de bandbreedte na snelheid van de computers!
En dat de snelste PC voorrang krijgt !
Ik zelf draai met een e-tech router met ingebouwde modem en verdeeld het internet eerlijk als er 2 pc downloaden krijgt ieder de helft van de beschikbare bandbreedte !
In het netwerkje van mij en mijn buurman staat een intel celeron 600mhz en een P4 van 2.0 ghz ! En dat is een aanzienelijk verschil

maar het leuke is dat ik de snelste pc heb en dat die boven sneller is dus daar sta ik een beetje van te kijken...

Kijk eens bij de eigenscappen van je netwerkkaart hoe hoog staat hij ingesteld op 10 mb of 100 mb als de ene op 10 staat en de andere op 100 krijgt die van 100 voorrang ik heb ze op auto staan !!

het kan ook aan de kabel liggen, misschien heb je naar boveneen goede kabel en is je andere kabel wat brak.. wil heel wat helpen..

[offtopic]hier bij mij is het boven ook sneller, maar dat komt doordat de kabel eerst naar boven gat en dan naar beneden.. maja... mn oudjes zitten toch maar beneden :P [/offtopic]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan