Geplaatst door roto
Hallo Tom3k
Dat kan inderdaad alleen bij routers die voorzien zijn van een bandbreete manerger. Dit zijn veelal de wat duurdere routers.
Groetjes Erik Rothuis
CORRECTIE --> Ah ok, weet je toevallig of een DrayTek Vigor 2900 series dat ondersteunt? Het was wel een dure, maar bandwithmanager zie ik er niet bij staan, maar misschien heet dat anders in de setup? <-- CORRECTIE
Net zelf even rondgedobberd en zie dat het met die router inderdaad mogelijk is. Nu is wel mijn vraag hoe je het moet instellen. Bijgevoegd heb ik een plaatje van het desbetreffende menu.
Overigens is het zo dat 1 van de uitgangen weer is aangesloten op een paar andere routers. Moet je die uitgang zeker meer bandbreedte geven al naar gelang hoeveel mensen daarachter zitten?
Nog een vraag, als je het hebt ingesteld, is het dan zo dat je altijd maar dat deeltje krijgt, of alleen als anderen ook online zijn? Of anders gezegd, als er iemand niet online is, wordt zijn/haar bandbreedte dan opgeslokt door diegenen die wel online zijn?
Nog een geval, stel dat die persoon wel online is, maar hij/zij maakt heel weinig gebruik van de bandbreedte, wordt die dan wel gereserveerd (waardoor anderen dus minder krijgen) of kunnen anderen er gebruik van maken totdat die persoon het wel gaat gebruiken?
Bvd voor het beantwoorden van de vragen!