Router verkrijgt geen ip adress

Status
Niet open voor verdere reacties.

Micheltje13

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2011
Beste mensen,

Sinds kort doet mijn router erg gek. Ik zal de situatie even uitleggen:

Mijn kamer is op zolder en de router van 100mbp/s, een könig, hangt beneden. Dit draadloze netwerk komt echter net niet ver genoeg voor mijn zolder kamer. Daarom heb ik op mijn kamer een switch staan en een eminent em4450 54mbp/s router.

Sinds kort geeft deze eminent alleen nog maar beperkt internet, behalve als ik de kabel die uit de muur komt, dus van de könig router beneden aansluit op de wan poort.

Ik had de kabel uit de muur altijd aangesloten op de switch. Vanuit de switch had ik 2 kabels lopen. 1 ging naar mijn vaste pc, zodat deze de hoge snelheid van 100mbp/s gewoon zou halen. En 1 naar de wan poort van mijn eminent router voor het wifi van mijn laptop.

Helaas geeft mijn eminent router nu alleen nog beperkt internet maar wanneer ik namelijk de kabel die uit de muur komt, dus die van de könig router vandaan komt aansluit op de wan poort van de eminent router doet internet het gewoon. Maar wanneer ik deze kabel eerst aansluit op de switch, en dan vervolgens een kabel van de switch in de wan poort van de eminent router doe, zoals het eigenlijk altijd al was en zoals ik het ook wil, kan hij geen ip address obtainen. De webpagina van de configuratie van de eminent router blijft zich dan telkens refreshen maar telkens bij ip adress komt te staan 0.0.0.0 enz.. Daarnaast heb ik naar de configuratie van de könig gekeken en deze is volgens mij goed, DHCP staat netjes aan en NAT ook. Het moet wel aan de eminent liggen aangezien hij het een hele tijd gewoon heeft gedaan. En alle andere computers inclusief mijn vaste pc, die op de könig aangesloten zijn het gewoon prima doen. Ook de wifi van de könig doet het prima

Iemand enig idee?

Laatst bewerkt:
Op welk IP staat je könig en je em4450?
Of probeer je de router op je zolder via dhcp te verbinden? :confused:

Dit zijn de gegevens van mijn könig

Connection Status Connected
WAN IP 84.29.147.244
Subnet Mask 255.255.254.0
Gateway 84.29.146.1
Primary DNS Server 212.54.40.25
Secondary DNS Server 212.54.35.25
Connection Mode Dynamic IP
Connection Timer 2days 18:58:00

Service Status

IP Address 192.168.0.1
Subnet Mask 255.255.255.0
DHCP Server Enable
NAT Enable
Firewall Enable

Wanneer ik de kabel die van de könig uit de muur komt in de eminent doe krijg ik de volgende gegevens

Dynamic IP
IP Address 192.168.0.102
Subnet Mask 255.255.255.0
Default gataway 192.168.0.1
Primary DNS Server 212.54.40.25
Secondary DNS Server 212.54.35.25

Wanneer ik de kabel eerst in de switch doe en dan eentje uit de switch in de wan poort van de eminent dan kan hij dus geen ip adress obtainen.

Laatst bewerkt:
waarom die aparte switch? De EM4450 heeft toch ook een ingebouwde 4-poorts 10/100 switch? Mij lijkt het trouwens dat die aparte switch defect is.

waarom die aparte switch? De EM4450 heeft toch ook een ingebouwde 4-poorts 10/100 switch? Mij lijkt het trouwens dat die aparte switch defect is.

Die aparte switch heb ik dus omdat wij een snelheid hebben van 100mbp/s en deze snelheid wil ik voor mijn vaste pc op de zolderkamer graag behouden. Vandaar die switch. De kabel die uit de muur komt gaat in de switch en dan gaat er een kabel naar de vaste pc, zo behoud ik de 100mbp/s. Lijkt me een beetje raar dat de switch kapot is en dat ik op mijn vaste pc dan wel gewoon internet heb toch?

al eens met een andere kabel geprobeerd tss de switch en de Eminent? Je wil het blijkbaar niet zo maar je zou de Eminent ook gewoon als draadloos AP en switch kunnen gebruiken mits enige aanpassingen in de config.

Maar dan gaat dit ten koste van mijn snelheid op de vaste pc toch? Vind het vooral heel raar dat hij het eerst wel gewoon heeft gedaan maar nu niet meer.. hij zou het namelijk toch gewoon moeten doen..

Hij doet het weer, vraag me niet hoe en waarom maar ik had de switch even uit en aan gezet en nu doet hij het weer. Kan een slotje op. Toch bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan