Router verliest internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutje1

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
Hallo,

Thuis hebben we een netwerk aangelegd. Er zijn 3 computer met kabels op de router aangesloten en één pc draadloos.

Alles werkt goed, goed beveiligd, goed ingesteld en zelf poorten geforwared.
Maar er is één probleem.

Bijna om de dag moet ik wel een keer naar de router toe om hetm te "resetten". Dit doe ik door de stekker even een paar seconden uit het stopcontact te halen.

Wanneer ik rustig zit te internetten kan het gebeuren dat ineens, zonder reden er geen verbinding meer is. Internet pagina's worden niet meer geladen en MSN valt uit.

Het gebeurt wel eens in de ochtend voordat ik de pc aanzet, soms wanneer ik als enigste gebruik maak van het netwerk en soms wanneer er twee computers gebruikt worden.

Het gaat om de volgende router:
Linkys WRT54G

Verbinding
Kabel van Casema

Hoe kan ik dit oplossen en ervoor zorgen dat er 24/7 verbinding is met het internet?
Hopelijk een reactie van personen met ervaring

Greetzz Rutje1 :thumb:

Tja... ervaring leert: kromme router....
Ik had dezelfde ervaring met een Eminent router [elke dag resetten door de stekker 10 seconden eruit te nemen]... deze vervangen door een Netgear... deze slechts één maal moeten resetten dit jaar [na blikseminslag in de buurt]...
Tijdens het gebruik van de Eminent ongeveer alles vervangen: modem, bekabeling, netwerkkaarten.... schuldige bleek: router....

hallo,

Ik heb dezelfde router en ik herken het probleem. Ook bij viel die geregeld uit wat betreft de internet verbinding. Niet zo vaak als bij jou maar toch zeker eens in de 2 of 3 weken. Zonder aanleiding in eens geen internet meer. Dus ook telkens resetten. Het vreemde is nu dat sinds ik mijn laptop niet meer draadloos met de router laat verbinden het probleem lijkt opgelost ( nou ja het is natuurlijk niet echt een oplossing) Maar het geeft misschien aan dat het met de draadloze verbinding te maken heeft. De vaste pc's met bekabeling geven nu geen problemen meer. Blijft natuurlijk vreemd.

Teun

is het niet op één of andere manier in te stellen of te veranderen? Ik heb opzich van verkopers toch veel goeds over de router gehoord en er zijn redelijk veel gebruikers die deze router hebben, ik heb het gevoel dat het op te lossen moet zijn, maar geen idee hoe.

Nou ik heb er ook navraag naar gedaan en het zou ook met het downloaden van bestanden te maken kunnen hebben. Als dat op hoge snelheid gebeurd zou de router daar problemen mee kunnen hebben. Gebruik je soms lime ware of Bearshare ?

Teun

het internet valt niet alleen weg bij downloaden, ook gewoon tijdens MSN of surfen op het web.

Heb even gekeken op de router en heb versie 5.1 zoals besproken op het andere forum als de slechte versie.

Ben benieuwd of het op te lossen valt en of er misschien een inruil of iets dergelijks mogelijk is.

Weet iemand daar wat over? Of nog steeds een oplossing? :o

Ik heb dezelfde router, provider is Planet en het modem is Alcatel Speedtouch Home ISDN. Ik reset elke dag meerdere malen. Ik heb versie 7.0 eu. Ik heb het probleem voorgelegd bij Linksys en we kwamen er niet uit. Ze hebben inmiddels een test opstelling gemaakt met mijn type router en modem, wat bleek, ze kregen precies hetzelfde. Ze gingen naar een oplossing zoeken, inmiddels ben ik 3 maanden verder en heb niets meer gehoord, ook niet na herhaaldelijk mailen wat de status was. Vreemd want tot drie maanden geleden was ik erg tevreden over de geboden service. Ook alle firmware is inmiddels ge-update, zelfs zo ge-update dat de versie die ik heb niet eens te downloaden is. Wat de TS misschien nog kan proberen is de MTU verlagen in kleine stapjes, tot het gewenste resultaat.

inmiddels ook maar contact gezocht met Linksys, Hopelijk kunnen ze mij helpen en een oplossing geven. Bedankt voor alle reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan