Router verliest signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

goodsimp

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2011
Berichten
10
Hallo,

Ik heb sinds een aantal maanden een probleem met mijn router.
Nadat mijn oude Sitecom router kuren begon te vertonen, heb ik na een grondige research op internet de volgende router aangeschaft:

- TPLINK 1043ND

Ik heb over deze router alleen maar goede recensies gelezen, en hij kwam zelfs beter uit de test dan de Linksys E2000.

Deze router is op moment van spreken 5 maanden oud. 3 maanden heeft de router keurig gewerkt, maar de laatste 2 maanden begint de router kuren te vertonen, terwijl er niets is veranderd aan de situatie waarin de router zich bevond.

De router verliest elke twee dagen zo'n signaal, hiermee bedoel ik dat ik met de iPad, iPod, en de laptops niet meer kan verbinden met de router, hij word niet meer gedetecteerd.

als ik dan de router eventjes uit en aan zet ( dus geen reset ), dan werkt hij weer.

Maar 2 dagen later doet het zelfde probleem zich opnieuw voor.

Ik heb de producent van de router gemaild, en deze hebben mij allerlei informatie gegeven.
Wat ik de afgelopen 2 maanden al aan instellingen heb getest:

- SSID veranderd
- Positie van de router veranderd (hing in meterkast, nu in woonkamer)
- Type beveiliging van router veranderd. (huidig: WPA-PSK-AES)
- Elk kanaal van de router geprobeerd ( Met Vistumbler getest welk kanaal niet voorkwam in de omgeving)
- De verschillende output modes (802.11b/g/n) getest
- Primaire DNS server ingesteld, wat tevens niets uithaalde.
- Firmware Geupgraded.
- Meerdere malen gerest/gereboot etc.
- Kabel tussen de modem en de router vervangen door een nieuwe.

Dit heeft allemaal niets uitgehaald, de router is pas vijf maanden oud, en aan de recensies te zien bevond niemand er problemen mee, iedereen vond het een top router.

Wat is er mis? Welke instellingen kan ik nu nog proberen?

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Je hebt al behoorlijk veel geprobeerd, en het lijkt mij dan ook dat je misschien met een defect product zit.

Het enige wat ik anders kan bedenken is oververhitting. Hangt de router vrij? In ieder geval ervoor zorgen dat de gaatjes niet dicht zitten oid.
 
Je hebt al behoorlijk veel geprobeerd, en het lijkt mij dan ook dat je misschien met een defect product zit.

Het enige wat ik anders kan bedenken is oververhitting. Hangt de router vrij? In ieder geval ervoor zorgen dat de gaatjes niet dicht zitten oid.

De router staat boven op een kast. en heeft voor de rest gewoon vrije ruimte, ik ga er niet van uit dat dit het probleem kan zijn.
Bedankt voor uw snelle reactie!
 
Wat bij meestal gebeurd is dat bij te hoge internet (download) snelheid hij uitvalt, een 'Time-Out' krijgt. Dit is inderdaad te verhelpen met een restart van het systeem.
Wat ik zou aanraden is om een soort tijdklokje erop aan te sluiten, dat hij bv om 3 uur snachts een paar minuutjes lang geen stroom krijgt, en daarna weer opstart.
 
Wat bij meestal gebeurd is dat bij te hoge internet (download) snelheid hij uitvalt, een 'Time-Out' krijgt. Dit is inderdaad te verhelpen met een restart van het systeem.
Wat ik zou aanraden is om een soort tijdklokje erop aan te sluiten, dat hij bv om 3 uur snachts een paar minuutjes lang geen stroom krijgt, en daarna weer opstart.

Dat is een goed idee, maar ik download bijna nooit? Ik gebruik het alleen een beetje om te surfen op het net
 
Graag gedaan :)
Het is ook inderdaad wat bij toevallig voorkomt, en waarmee ik het meestal verhelp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan