router verloor draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angeloportier

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
hallo ,

vandaag wou ik mn router gebruiken voor de nintendo ds

ik ben mn wep key vergeten en deed dus een hard reset (knopje vanachter op router induwen)

na deze reset gaat het lichtje van wireless internet op router niet meer aan

als ik hem weer reset gaat het lichtje 5 seconden aan en weer uit en blijft uit

(netgear router)

Hoi,

Heb je na de reset, wel weer alle gegevens goed in je router gezet?

Heb je een cd bij de router gekregen? Deze moet je gebruiken om de router opnieuw te installeren! Je kunt dan gewoon de wizard volgen. Alles in je router is terug gezet naar de fabrieksinstellingen namelijk. Logisch dat ie het nog niet doet:p

Mocht je geen cd hebben. Zet dan hier even de routergegevens neer! (netgeartype/model)
Dan kunnen wij je misschien verder helpen.

Oke hier de gebruikershandleiding. Deze is wel in het engels maar in het nl was ie even niet te vinden!

http://kb.netgear.com/app/products/model/a_id/2586

Je moet dus via de browser naar je router. Typ 192.168.0.1 of 192.168.1.1 in de adresbalk van ie. gebruikersnaam is standaard: admin en wachtwoord password.

Nu kom je in de router terecht.

Volg nu dit verhaal!
http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/111/session/L2F2LzEvc2lkL1pTN3BZMXpq

In het voorbeeld staat de beveiliging uit. Jij zet hem dus op wep. en voert een nieuwe sleutel in!

Na dit alles gedaan te hebben en alles goed ingevuld te hebben druk je op apply en ok!

De router wordt herstart en nu kun je de sleutel invoeren in je pc of laptop!

Je zult waarschijnlijk de rest ook nog goed moeten instellen voor bedraad!
Maar alles staat in de handleiding!

Succes.

pff, mijn duits is echt zo slecht! Maar waar het op neer komt is dus dat je er niet in komt?!

Heb je ook nog een modem? Misschien moet je een utp kabel van het modem naar de router doen en een utp van je router naar de pc!

Anders houdt het voor mij ook ff op!

dat deed ik daarstraks en toen kon ik niet meer opt internet en de pcs beneden ook niet , moest toen stekker uit modem doen voor 10 seconden

tussen modem en mijn pc zit er een splitter zodat we met 3pc's kunnen werken

Zoals ik al zei, houdt het voor mij hier op! Mijn netwerken kennis is wat dat betreft beperkt!
Misschien is tijd voor een opfris curcusje:rolleyes:

Misschien is er nog een andere helper die kan helpen...

Succes in ieder geval:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan