router verplaatsen helpt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo,

ik heb een draadloze verbinding met mijn laptop. Als ik in de huiskamer ben heb ik een uitstekende signaalsterkte maar als ik 1 verdieping hoger ben heel zwak of helemaal geen signaal. Ik heb een houten vloer en de router staat onderin een (houten) computerkast. Zoe het helpen als ik de router bovenop de kast zet of maakt dat weinig uit? Je zou zeggen probeer het maar dat betekent een hele verbouwing hier! Kan iemand mij zeggen of het de moeite waard is om dat te proberen?

Alvast Bedankt!

onderin de kast naast of achter de computer....
Ja zet dat maar eens weg naar een plaats zonder belemmeringen

zit er tv op die kast? tv heefd namelijk een enorme magneet als je boven internet heb je geen sterke signaal meer of er zit isolatie tussen je plafonds:thumb: als ik het goed begrijp heb je een houten vloer boven laminaatvloer? dan zit er waarschijnlijk isolatie onder

Laatst bewerkt:
Er staat geen tv op de kast en zover ik weet geen isolatie tussen het plafond. Ik heb wel zo'n aluminium plafond in de woonkamer.

Auminium plafond.......oei dat houdt ook wel veel tegen.

staat je router in je woonkamer waar aluminiumfolie op het plafond hangt? dan verstoord het de signaalsterkte.

staat je houten vloer laminaat boven op de kop waar de router zich bevindt? bij somiigen laminaat zit er een dikke aluminium laag tussen geluiddempend en ook dat kan voor verstoring zorgen voor het Signaalsterkte als de houtenvloer benden ligt geen probleem

je zou gewoon beneden kunnen internetten bij de trap kan bijvoobeeld ook

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik bedoel dat mijn vloeren in huis van hout zijn i.p.v. beton. Dat plafond is zo'n schrotenplafond maar dan van aluminium. Ik ga morgen de kast naar voren halen en de router op de kast zetten. Ik laat de uitslag wel weten! Bedankt voor de tips!!

Jessy27 zei:
Ik bedoel dat mijn vloeren in huis van hout zijn i.p.v. beton. Dat plafond is zo'n schrotenplafond maar dan van aluminium. Ik ga morgen de kast naar voren halen en de router op de kast zetten. Ik laat de uitslag wel weten! Bedankt voor de tips!!

je zou het effect van die aluminium schroten ook positief kunnen gebruiken.
ik weet niet wat voor router met wireless antenne je hebt maar bij sommige antennes
kunnen ze die versterken met de binnenkant van pringles buizen (aluminium)
als je jouw antenne dan zou kunnen verbinden met 1 aluminium plafond schroot.
Heb je geen aluminium schroot meer die het signaal belemmert maar juist het signaal door geeft.
Ik weet niet precies hoe het werkt heb me er nog niet in verdiept maar maybe kun je dat opzoeken.
Hoe ze dat doen, het versterken van wireless signalen door aluminium voorwerpen te gebruiken.
Dan heb je boven meteen een goed bereik omdat je antenne dan een stuk groter en sterker wordt. Plus je de bariere omzet naar een doorgever :)

Laatst bewerkt:
Zag laatst bij de P*radigit (weet niet of ik de naam mag noemen)

Ook een versterker, zat minder ingewikkeld in mekaar als een alliminium pringles bus :)

Ennuh koste maar 15 euro, en moest het signaal zeker tot op de zolder versterken...

Ik denk dat die antennes dus ook goedkoper worden :P

bierens zei:
Zag laatst bij de P*radigit (weet niet of ik de naam mag noemen)

Ook een versterker, zat minder ingewikkeld in mekaar als een alliminium pringles bus :)

Ennuh koste maar 15 euro, en moest het signaal zeker tot op de zolder versterken...

Ik denk dat die antennes dus ook goedkoper worden :P

dat kan ook, maar als een simpel draadje naar 1 aluminium schroot van het plafond al
voldoende is is dat zo gepiept :) en kost het nog geen euro :p
plus dat je met die versterker nog altijd die aluminium schroten blijft houden als barriere vlak boven je versterker dus dat is zonde.
met deze techniek hef je die barriere op omdat je van die barriere een doorgever/antenne maakt.

Bedankt voor het meedenken! Iemand enig idee van welk materiaal die draad dan moet zijn? Aluminium, ijzer etc. En moet ik die dan onder of boven aan de antenne vast maken?
Alvast Bedankt!

Bedankt voor het meedenken! Iemand enig idee van welk materiaal die draad dan moet zijn? Aluminium, ijzer etc. En moet ik die dan onder of boven aan de antenne vast maken?
Alvast Bedankt!

Iemand?

ik had toevallig nog een externe antenne liggen en dat stekkertje paste precies op de aansluiting op de router toen ik de antenne eraf gedraaid had.
Vanaf dat stekkertje heb ik een koper kabel naar de schroten gemonteerd.

Kijk eens of het uitmaakt als je de antenne van je router kantelt. Dus niet loodrecht omhoog, maar zeg een graad of 30 naar de zijkant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan