Router vind modem niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwindezzie

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
Hallo,
Ik heb een probleem met de router en het modem.
Ik heb een Speedtouch modem van het merk Thomson.
en een draadloze router van sitecom(Mimo XR). dus draadloos en 4 gewone LAN aansluitingen.
In de handleiding staat dat ik de LAN kabel vanuit het modem naar de modemaansluiting in de router moet doen, maar dan begint het probleem dus want de router vind mijn modem niet en het lampje op mijn modem blijft ook uit... :confused:

Hulp gevraagd a.u.b.

Laatst bewerkt:
Over welk type speedtouch hebben we het hier? Er zijn nl. ook speedtouch routers, dus een typeaanduiding van de speedtouch lijkt me wel handig.

Tijs.

De speedtouch is een router-modem combinatie, niet puur een modem.

Vandaar dat je er met de aanwijzingen niet uit kwam.

Eerst ervoor zorgen dat via de Speedtouch goed verbinding kunt maken met internet (sluit een pc aan op 1 van de lan-poorten, en volg verder de instructies en/of de bijgeleverde software van KPN).
Daarna:
De Modem-poort van de Mimo aansluiten op een van de LAN-poorten van de speedtouch. Verbinding maken met de Mimo (http://192.168.0.1) en dan de setup wizard draaien.
Kies voor Country: Netherlands
Kies voor Service: ADSL van KPN met router modem (Speedtouch 510, Sitecom DC 213)
Verder wijst het zich vanzelf.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
De speedtouch is een router-modem combinatie, niet puur een modem.

Vandaar dat je er met de aanwijzingen niet uit kwam.

Eerst ervoor zorgen dat via de Speedtouch goed verbinding kunt maken met internet (sluit een pc aan op 1 van de lan-poorten, en volg verder de instructies en/of de bijgeleverde software van KPN).
Daarna:
De Modem-poort van de Mimo aansluiten op een van de LAN-poorten van de speedtouch. Verbinding maken met de Mimo (http://192.168.0.1) en dan de setup wizard draaien.
Kies voor Country: Netherlands
Kies voor Service: ADSL van KPN met router modem (Speedtouch 510, Sitecom DC 213)
Verder wijst het zich vanzelf.

Succes,

Tijs.
Dankje voor de tip, maar mijn speedtouch heeft maar 1 LAN aansluiting en de Mimo heeft er 4...

Prima, dat moet je dus de meest rechtse aansluiting van de Mimo (die dus naar de 'modem' zou moeten gaan) aansluiten op de ene LAN-poort van de Speedtouch, als/zodra je je internet-verbinding werkend heb op de speedtouch.

Tijs.

Prima, dat moet je dus de meest rechtse aansluiting van de Mimo (die dus naar de 'modem' zou moeten gaan) aansluiten op de ene LAN-poort van de Speedtouch, als/zodra je je internet-verbinding werkend heb op de speedtouch.

Tijs.

Ja dat heb ik al heel vaak gedaan, en daar zit het probleem dus denk ik ook, want als ik dat doe knipperen beide lampjes dus lampje op speedtouch en mimo, maar een vaste verbinding komt er niet het blijft maar knipperen..., dus internet enz. is er maar er is iets mis met de LAN

Gebruik je daar wel het kabeltje voor dat bij de Mimo geleverd is? Dan kan namelijk een zgn. cross kabel zijn of een gewone (die ook wel patchkabel of straight-through kabel genoemd).

Test anders met beide soorten kabels.

En mag ik verder aannemen dat internet rechstreeks vanaf de speedtouch wel werkt? Want anders gaat het zeker niet lukken.

Als het nog niet werkt, stuur me via mijn gebruikersprofiel een e-mailtje (een privé-bericht gaat niet), dan kijken we wel of we er misschien via wat directer contact uit kunnen komen.

Tijs.

Gebruik je daar wel het kabeltje voor dat bij de Mimo geleverd is? Dan kan namelijk een zgn. cross kabel zijn of een gewone (die ook wel patchkabel of straight-through kabel genoemd).

Test anders met beide soorten kabels.

En mag ik verder aannemen dat internet rechstreeks vanaf de speedtouch wel werkt? Want anders gaat het zeker niet lukken.

Als het nog niet werkt, stuur me via mijn gebruikersprofiel een e-mailtje (een privé-bericht gaat niet), dan kijken we wel of we er misschien via wat directer contact uit kunnen komen.

Tijs.

Ik vind je e/mail adres niet via je profiel sorry..
Ja internet meteen naar de pc doet het gewoon al een jaar trouwens..
Bij Mimo zat alleen een zwarte CAT-5 UTP Fast Ethernet kabel..

Ik vind je e/mail adres niet via je profiel sorry..[...]

Klik op mijn naam linksboven dit bericht. Klik bekijk profiel. Klik in de sectie Contact informatie op Stuur een bericht via e-mail naar dnties

Stop daar een MSN naam en/of een telefoonnummer in.

Ik hoor het allemaal wel.

Tijs.

Klik op mijn naam linksboven dit bericht. Klik bekijk profiel. Klik in de sectie Contact informatie op Stuur een bericht via e-mail naar dnties

Stop daar een MSN naam en/of een telefoonnummer in.

Ik hoor het allemaal wel.

Tijs.

Het kan aan mij liggen maar ik krijg dan: Alleen verenigingsleden en donateurs kunnen priveberichten sturen.

Maar kan het zijn dat het door die CAT-5 kabel komt dat ik dan geen verbinding krijg??

Kijk eens goed wat ik al geschreven had: Privé berichten kunnen niet, e-mails wel (via het forum).

Zie bijlage.

Tijs.

Bijlagen

• e-mail_via_helpmij.JPG
    e-mail_via_helpmij.JPG
    76,1 KB · Weergaven: 35
Kijk eens goed wat ik al geschreven had: Privé berichten kunnen niet, e-mails wel (via het forum).

Zie bijlage.

Tijs.

Sorry ik bedoelde ook niet prive berichten ik bedoelde dat er alleen stond om een privebericht te verzenden..Ja op jou plaatje staat het wel maar ik heb het er niet staan om een e-mail te sturen..bij mij staat alleen een privebericht sturen :eek:

Wellicht is dat zo, omdat in jouw instellingen aanstaat dat je geen e-mails van andere gebruikers ontvangen wilt. Dan zou ik natuurlijk niet kunnen reageren via het forum op een e-mail van jou.

Wat je kunt doen, is in je eigen gebruikersprofiel aanzetten dat anderen je een e-mail mogen sturen. Dat staat nu nl. nog uitgeschakeld. Dan stuur ik wel een e-mail via het forum naar jou, of je test of je daarna wél een e-mail bericht naar mij kunt sturen via het forum.

Het menu waar je dat instelt is te bereiken door bovenaan elke pagina van het forum te kiezen voor Directe links -> Wijzig opties.
Andere manier om er te komen: daar Gebruikerspaneel kiezen, en dan in de linkerkolom kiezen voor Wijzig opties.

Zie bijlage hoe/waar je aan kunt geven e-mails van andere forum-gebruikers te kunnen ontvangen.

Tijs.

Bijlagen

• e-mails_ontvangen_via_helpmij.JPG
    e-mails_ontvangen_via_helpmij.JPG
    94,7 KB · Weergaven: 33
hallo het zelfde probleem gehad.
vanaf februari bezig geweest 4 verschillende routers.bleek het de kabel te zijn van het modem naar de router . ik geloof de utb kabel .heb een ander gehaald en hij werkte meteen.succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan