router/vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

VSSR

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2006
Berichten
146
Hoi allemaal,

Ik heb een hoop vragen gezien over een router die niet werkt met Vista,
ik ben er zelf niet uitgekomen dus nu mijn vraag: 'als ik een router wil aanschaffen voor mijn laptop moet er dan iets ingesteld worden in Vista of moet ik letten op welke router ik aanschaf?'
 
Ik heb thuis gewoon een router staan met een vista pc daar op aangesloten.
Enkel de router geconfigureerd en that's it.

Ik denk niet dat je veel problemen met Vista gaat krijgen, denk dat dat dan eerder ergens anders aan ligt / zou liggen. Normaal gesproken heeft een pc weinig met een router te doen, je zou in principe elke pc op een router aan kunnen sluiten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb thuis gewoon een router staan met een vista pc daar op aangesloten.
Enkel de router geconfigureerd en that's it.

Ik denk niet dat je veel problemen met Vista gaat krijgen, denk dat dat dan eerder ergens anders aan ligt / zou liggen. Normaal gesproken heeft een pc weinig met een router te doen, je zou in principe elke pc op een router aan kunnen sluiten.

ook niet als je de router bij de modem zet die aangesloten is met adsl verbinding op een computer met XP?
 
ook niet als je de router bij de modem zet die aangesloten is met adsl verbinding op een computer met XP?

Lijkt mij niet. Ik heb nog nooit wat in mijn pc geconfigureerd/aangepast zodat de router werkt (enkel het automatisch IP laten toewijzen).

Het configureren van de router middels een webinterface valt bij mij niet onder het configureren op/van een pc.

Misschien is dit afhankelijk van het type router, maar dat denk ik niet.


Edit: je kan bij wijze van zo de router van je buurman eraan hangen (deze configureren) en dan zou je op je pc nog (weer) gewoon internet moeten hebben.
 
Lijkt mij niet. Ik heb nog nooit wat in mijn pc geconfigureerd/aangepast zodat de router werkt (enkel het automatisch IP laten toewijzen).

Het configureren van de router middels een webinterface valt bij mij niet onder het configureren op/van een pc.

Misschien is dit afhankelijk van het type router, maar dat denk ik niet.


Edit: je kan bij wijze van zo de router van je buurman eraan hangen (deze configureren) en dan zou je op je pc nog (weer) gewoon internet moeten hebben.

Oke heel erg bedankt nu kan ik gewoon vanaf mijn computer een router bestellen zonder verkooppraatjes! nu nog ff een vraag of de 'Sitecom Broadband Router 54G + USB Adapter WL-535' een goede router is.
 
Hoi !

Op zich niks mis mee; in geval van kabel-internet kies ik bij voorkeur Netgear, anders Linksys.

Maar met de Sitecom moet het ook lukken.

Enne.....nog nooit problemen gehad hier met de 2 Vista-PC's (draadloos en bedraad) op de Netgear.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Op zich niks mis mee; in geval van kabel-internet kies ik bij voorkeur Netgear, anders Linksys.

Maar met de Sitecom moet het ook lukken.

Enne.....nog nooit problemen gehad hier met de 2 Vista-PC's (draadloos en bedraad) op de Netgear.

Greetz,

Harry.

oke ik heb een Linksys gezien voor ongeveer de zelfde prijs (51euro)
dus ga ik die maar eens proberen.

bedankt voor jullie hulp en advies, mijn vraag is opgelost!:thumb:

geweldige site trouwens en goedkoper dan een monteur of naar een computerzaak rijden en alles afzoeken en dat je dan nog met de verkeerde thuiskomt...:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan