Router voor 2,4 Ghz aansluiten op modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

propofstiel

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2014
Beste iedereen,

Vandaag heb ik een nieuwe modem van Ziggo gekregen. Mijn oude setup bestond toen uit de modem die op 5 Ghz ingesteld stond en een externe router die op 2,4 Ghz ingesteld stond.
Vandaag de nieuwe modem aangesloten en nu krijg ik met de 2,4 Ghz router geen internet. Hij geeft aan dat hij verbonden is, maar heb geen internet.
Ik heb niks aan de instellingen veranderd...

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen,

Groet Finn

Merken en types opgeven zou kunnen helpen.
Ziggo levert bij mijn weten modem/routers en dien je als je de 2 router wil gebruiken die als bridge in dienen te stellen of die van Ziggo.

De Modem is de technicolor tc7200. De router is een Sitecom 300N x2. De router staat als Acces Point ingesteld. mijn oude modem was de Cisco EPC 3925 en hier heb ik nooit geen problemen mee gehad. De modem wil ik dus gebruiken voor de 5 Ghz en de Sitecom voor de 2,4 Ghz. Ze staan niet in hetzelfde netwerk. De 2,4 Ghz van de Sitecom maakt een apart netwerk met een andere naam.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw reactie. Ik wil graag 2,4 en 5 tegelijk hebben dus heb de sitecom wel nodig.
Wat bedoel je precies met "kijken naar het ip adres"?

Bedankt voor uw reactie. Ik wil graag 2,4 en 5 tegelijk hebben dus heb de sitecom wel nodig.

Interessant :) Zo krijg ik misschien óók een antwoord resp. oplossing.

Sorry propofstiel voor het meedoen hier. Trouwens het ip
adres zal dezelfde moeten blijven. Toch ?

Dacht dat het dual-band was maar dat is niet zo, tis of/of.

Ip adres van de toekomstige accesspoint mag niet dezelfde zijn als die Technicolor.

Update:
Ik heb de Sitecom aan de praat gekregen. Heb zoals lange pier al zei het ip adres veranderd van de Sitecom. Het ip adres was 192.168.0.1 en heb ik naar 192.168.1.1 gezet en de router gereset.

Alles werkt, behalve de Ipad. Deze kan geen verbinding maken, maar alle andere computers wel...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan