Router voor Skype en VoipBuster

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Hulk

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Ik plaats de vraag maar vast, had niet door dat hier (gelukkig) een aparte afdeling (VOIP)te vinden was. Ik zal de rest aan onderwerpen gaan bestuderen.

Ik gebruik Skype en VoipBuster allebei. Heb een kabelaansluiting internet via Ziggo 19,95. Heb geen vaste telefoonaansluiting en gebruik mobiel (Sony) nauwelijks (batterij steeds leeg en te duur). Nu moet de pc aanstaan. Dit zou met een router niet nodig zijn. Welke router heb ik dan nodig. Twee of meer 'invoer'kanalen, Skype en VoipBuster? Moet goede kwaliteit en beveiligd zijn. Ik heb er geen verstand van, geen telefoonnummer wel een naam. Vaak zegt men tegen mij, ik bel je wel maar dit moet dan onder een naam (het zogenaamde naambellen). Ik wil er ook een toestel bij liefst zonder batterij (vaste stroomvoorziening) met usb-aansluiting want ik moet de contacten importeren.
Wie kan mij advies geven, product/prijs/toestel? Graag eenvoudig.

MS Windows XP Home Edition, SP3. Intel(R), Pentium(R) 4 CPU 2,53GHz. Kloksnelheid: 2,56GHz. HDD 120GB. Geheugen 1GB. SMBIOS-versie 2.2. NVIDIA GeForce4 Ti 4200. Norton Internet Security 2009. IE7. OE6.

Inmiddels ben ik er achter dat het begrip 'naambellen' een heel andere betekenis heeft. Dit is alleen voor bedrijven/instanties die dit aanvragen en niet voor particulieren. Dan moet je dus aan een nummer zien te komen. Ik dacht dat iedere Nederlander recht had op een gratis nummer maar de Opta vindt van niet. Te gek voor woorden. Nu kan ik gebruik maken van VOIP-bellen en moet 50,- euro of jaarlijkse kosten voor een nummer betalen!

Hallo,

Er zijn (nog) geen routers die dit ondersteunen. Maar er zijn wel Skypetelefoons.
Met Skype kun je gratis van skypegebruiker naar skypegebruiker bellen, en je kunt tegen een laag bedrag met vaste lijnen bellen. Als je wilt dat mensen je kunnen bellen, zul je een abonnement moeten nemen (min €2,50 p/m).

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

Hallo,

Er zijn (nog) geen routers die dit ondersteunen. Maar er zijn wel Skypetelefoons.
Met Skype kun je gratis van skypegebruiker naar skypegebruiker bellen, en je kunt tegen een laag bedrag met vaste lijnen bellen. Als je wilt dat mensen je kunnen bellen, zul je een abonnement moeten nemen (min €2,50 p/m).

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

theblindman.

Tuurlijk zijn die er wel, Zyxel bijvoorbeeld. Je moet een router hebben waarop een telefoon aangesloten kan worden en met SIP

ik weet dat ze bij de lidl regelmatig de targa voip phone in de aanbieding hebben. Ik heb hem zelf ook. Bij die targa zit een kasje, daar gaat je telefoonlijn in en een utp (internet) kabel in. Vervolgens kun je dat kastje benaderen via zijn ip adres en alles instellen.

ik bel zelf via voipbuster, ik betaal 1 x per 3 maanden 10 euro en kan daarvoor 500 minuten bellen per week naar vaste nummers.

ik heb zelf een @home internet abbonnement van 47,95. daarbij krijg ik een gratis telefoon abbonnement + nummer. (normaal kost dit 5.95 per maand).

Dus misschien is dat nog een optie, een zo goedkoop mogelijk telefoon abbonnement en dan voipen met voip buster.

Hallo,

Met SIP kun je niet Skypen...

theblindman.

(wij hebben hier wel een SIP ZyXEL router met twee poorten, maar daar kun je ook niet mee skypen of Voipbuster.

Bedankt voor de antwoorden. Ik ben blij dat mensen hier aandacht hebben voor dit onderwerp, want mijn ervaring is dat op veel fora weinig kennis van zaken is betreffende dit onderwerp. Mijn en ik hoop ook jullie doel is, zoveel mogelijk informatie te verschaffen over dit onderwerp.

- Bij Skype kan ik niet gratis bellen met vaste nummers in Nederland. Ik heb geen abonnement, wel een beltegoed (10,- euro).
- Bellen naar Skypegebruikers geen probleem.
- Bellen naar 0800 (gratis), 0900 (zogenaamde servicenummers) en alarmnummers niet mogelijk ook niet tegen betaling!

VoipBuster
Ik zie al wel aan de antwoorden dat het weer mooi ingewikkeld wordt.
- Ik bel met VoipBuster gratis naar vaste nummers in Nederland.
Tot nu toe gelukt. Geen abonnement, geen beltegoed, geen nummer alleen een naam.
- Nu heeft VoipBuster op de site staan een telefoonnummer voor één EURO, maar als je dan verder gaat zijn er geen telefoonnummers beschikbaar en er staan geen voorwaarden bij, dat schiet erg op. Als ik bijvoorbeeld beltegoed moet kopen dan zou ik dit wel doen voor een minimaal bedrag. Wie weet hoe dit zit?

Nogmaals, ik wil dat derden mij kunnen bellen en nu ben ik tot de conclusie gekomen dat dat alleen kan als je een telefoonnummer hebt en de pc moet uit kunnen staan.

Laatst bewerkt:
Ik zie al wel aan de antwoorden dat het weer mooi ingewikkeld wordt. Ik bel met VoipBuster gratis naar vaste nummers in Nederland. Tot nu toe gelukt. Geen abonnement, geen beltegoed, geen nummer alleen een naam. Nu heeft VoipBuster op de site staan een telefoonnummer voor één EURO, maar als je dan verder gaat zijn er geen telefoonnummers beschikbaar en er staan geen voorwaarden bij, dat schiet erg op. Als ik bijvoorbeeld beltegoed moet kopen dan zou ik dit wel doen voor een minimaal bedrag. Wie weet hoe dit zit?

Het is op dit moment NIET mogelijk om bij VoipBuster een inbound tel. nr. te kopen, zijn momenteel niet beschikbaar.
Wel kun je voor 10,- euro 120 zgn. FreeDay's kopen, daarmee kun je 120 dagen lang onbeperkt gratis bellen naar alle vaste tel. nrs. in Nederland. Naar mobiel kan ook, maar dat gaat wel van je 10,- euro tegoed af.
Werkt 100% goed, doe het zelf al jaren.

Driemaal schande, ik denk dat de OPTA hiervoor verantwoordelijk is, dat geen telefoonnummers beschikbaar worden gesteld aan VoipBuster. Ik vermoed dat hier sprake is van kwade opzet.

Ik kan met vaste nummers bellen zonder beltegoed en abonnement! Naar mobiel bellen heb ik geen belang. Maar mrmusic, je gaat even voorbij aan mijn vraag. Derden moeten mij kunnen bellen zonder dat de pc aanstaat en dan heb ik een router en telefoonnummer nodig dat staat nu even los van het feit of ik wel of niet over een beltegoed beschik of gebruik maak van een actie. Dit om de zaak helder te stellen en moet je niet zien als kritiek. Geef maar zoveel mogelijk informatie dan kan iedereen daarvan leren.

In principe (als er inbound nummers beschikbaar zouden zijn) is dat mogelijk met VoipBuster.

Daarvoor nodig is een router met tel. aansluiting die het zgn. SIP protocol ondersteunt.
Dan is het een kwestie van een doodgewone huis-tuin-en keuken telefoon aansluiten aan de router en de juiste gegevens invoeren in de router:

Zie hier de uitleg daarvan van VoipBuster:
http://www.voipbuster.com/en/sipp.html

Op die manier kun je dan bellen en gebeld worden zonder dat de pc aan hoeft te staan!

Oké, bedankt, ik zal dit voorleggen aan een technicus/verkoper van dit soort apparatuur en dan zie ik wel. Maar ik moet een telefoonnummer hebben!
- VoipBuster gebruikt SIP-protocol
- Skype gebruikt ?-protocol
Wat is een inboundnummer? Of is dit een algemene technische term?
Moet vanmiddag weg. Groet.

Oké, bedankt, ik zal dit voorleggen aan een technicus/verkoper van dit soort apparatuur en dan zie ik wel. Maar ik moet een telefoonnummer hebben!
- VoipBuster gebruikt SIP-protocol
- Skype gebruikt ?-protocol
Wat is een inboundnummer? Of is dit een algemene technische term?
Moet vanmiddag weg. Groet.

- je moet een inboud (is inkomend eigen) tel. nr. hebben van VoipBuster
- VoipBuster ondersteunt wel SIP
- Skype ondersteunt GEEN SIP

Skype is een gesloten systeem en gebruikt het peer-to-peerprotocol en is niet te gebruiken met het op SIP-protocol (VoIPbuster) gebaseerde diensten.

Maar is er dan geen router die met beide protocollen overweg kan?

Ik ben nog niet zoveel verder gekomen. Wel heb ik een telefoonnummer aangevraagd en betaald via Budget Phone 10,00 euro/per jaar. Ik weet nog niet hoe dit precies gaat.

Laatst bewerkt:
Skype is een gesloten systeem en gebruikt het peer-to-peerprotocol en is niet te gebruiken met het op SIP-protocol (VoIPbuster) gebaseerde diensten.

Maar is er dan geen router die met beide protocollen overweg kan?

Ik ben nog niet zoveel verder gekomen. Wel heb ik een telefoonnummer aangevraagd en betaald via Budget Phone 10,00 euro/per jaar. Ik weet nog niet hoe dit precies gaat.

heb je hier misschien iets aan : Tiptel Cyberbox 100 :thumb:
of kijk eens op www.phone-master.nl

groetjes,jos

Het is op dit moment weer wel mogrelijk om een telefoon nummer te kopen (1 euro) op je voip account zodat je heel goedkoop kan bellen en gebelt worden.

Ik zou alleen een 12voip account aanmaken want daar bel je voor 6 cent naar nl mobiel nadeel is je hebt 90 ipv 120 freedays.

Verder is een siemens gigaset ip telefoon de meest ideale oplossing geen computer meer die aan hoeft te staan dus 24 per uur bereikbaar op je voipnummer.

siemens ip telefoons van goedkoop --> duur
targa 450 dip telefoon (=siemens c450ip)
a580ip
c450ip
c470ip
s450ip
s675ip

de prijzen van budgetphone lijken goedkoop maar wel elke maand abonnements geld betalen 12voip voor 6 cent (ex.btw=7.2 cent ) mobiel NL (op dit moment) is de goedkoopste manier (buiten belbundels) die ik gezien heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan