Router voor Skype en VoipBuster

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Hulk

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Ik plaats de vraag maar vast, had niet door dat hier (gelukkig) een aparte afdeling (VOIP)te vinden was. Ik zal de rest aan onderwerpen gaan bestuderen.

Ik gebruik Skype en VoipBuster allebei. Heb een kabelaansluiting internet via Ziggo 19,95. Heb geen vaste telefoonaansluiting en gebruik mobiel (Sony) nauwelijks (batterij steeds leeg en te duur). Nu moet de pc aanstaan. Dit zou met een router niet nodig zijn. Welke router heb ik dan nodig. Twee of meer 'invoer'kanalen, Skype en VoipBuster? Moet goede kwaliteit en beveiligd zijn. Ik heb er geen verstand van, geen telefoonnummer wel een naam. Vaak zegt men tegen mij, ik bel je wel maar dit moet dan onder een naam (het zogenaamde naambellen). Ik wil er ook een toestel bij liefst zonder batterij (vaste stroomvoorziening) met usb-aansluiting want ik moet de contacten importeren.
Wie kan mij advies geven, product/prijs/toestel? Graag eenvoudig.

MS Windows XP Home Edition, SP3. Intel(R), Pentium(R) 4 CPU 2,53GHz. Kloksnelheid: 2,56GHz. HDD 120GB. Geheugen 1GB. SMBIOS-versie 2.2. NVIDIA GeForce4 Ti 4200. Norton Internet Security 2009. IE7. OE6.

Inmiddels ben ik er achter dat het begrip 'naambellen' een heel andere betekenis heeft. Dit is alleen voor bedrijven/instanties die dit aanvragen en niet voor particulieren. Dan moet je dus aan een nummer zien te komen. Ik dacht dat iedere Nederlander recht had op een gratis nummer maar de Opta vindt van niet. Te gek voor woorden. Nu kan ik gebruik maken van VOIP-bellen en moet 50,- euro of jaarlijkse kosten voor een nummer betalen!

Hallo,

Er zijn (nog) geen routers die dit ondersteunen. Maar er zijn wel Skypetelefoons.
Met Skype kun je gratis van skypegebruiker naar skypegebruiker bellen, en je kunt tegen een laag bedrag met vaste lijnen bellen. Als je wilt dat mensen je kunnen bellen, zul je een abonnement moeten nemen (min €2,50 p/m).