Router vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

turtle ollie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
Wij zitten met een switch thuis. Onze pc, ps3 en digicorder zijn daarop aangesloten.
We filmen veel onze kindjes, uitstappen en dergelijke met onze hd camera.

Al die filmpjes staan op onze pc. We streamen dan onze filmpjes naar de ps3, we kunnen dan kijken op onze tv en dat werkt meestal goed.

Meestal, want soms hapert de verbinding en kunnen we niet kijken.

Nu heb ik willen lezen dat dit door onze switch komt.

We waren van plan om een router te kopen die een snellere verbinding geeft.
We hadden gedacht aan deze router: http://nl.hardware.info/nieuws/17338/wl-351-gigabit-router-van-sitecom
Ze hebben deze router in de winkel bij mijn buurt.
Ik dacht gelezen te hebben dat die HD kan streamen.

Ik zou wel via de kabel werken, niet draadloos.
Ik heb een Ipod touch en ik zou alleen deze draadloos willen gebruiken.

De pc, ps3, digicorder zou ik toch met kabel verbinden.

Nu is mijn vraag, voldoet deze router aan mijn eisen?
Kan ik HD streamen met kabel?
En kan ik alleen mijn Ipod Touch draadloos verbinden?

Dank u wel

Een switch is altijd sneller dan een router. Kun je ook het huidige type switch geven? ik neem aan dat het een 100mbit switch is. Een gigabit switch is ongeveer 20% sneller dan de meeste consumenten routers. Niet dat een router niet werkt, maar als het niets toevoegd en je gebruikt nu een switch, upgrade dan naar een nieuwe (goedkope) switch.

De router gaat wel werken en kan 1 tot 25 wireless apparaten verbinden (technisch gezien meer dan 25, maar daar is dit type router niet echt op berekend)

Bedankt voor de reactie

Het is een Belkin switch: http://www.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=136528#
Het is hetzelfde artikel nummer, alleen is het uitzicht van de switch anders.

Ik had gehoord dat de router die ik beschreef, dat die tot 1000MB/sec kan gaan via Lan, dus niet draadloos. En dat wil ik juist hebben. Ondertussen zou ik ook dan draadloos kunnen met mijn ipod touch.

Maar voor ik zo'n router koop wil ik eerst zeker zijn dat het zal werken om mijn HD's te streamen.

De PS3 heeft toch ook geen 1Gb/s poort dus hem aansluiten op een GB switch heeft geen zin. En als de pc ook niet is voorzien van een GB lan aansluiting, heeft het al helemaal geen zin. Geef liever wat meer uit voor een goede professionele switch, van bv HP. Ook kun je eens kijken naar de kabels die gebruikt worden, of die nog wel goed, of van goede kwaliteit zijn.

Groetjes Erik

De router is gespecced tot 1gig, maar meestal halen ze zo'n 400-800 mbit. Ruim voldoende voor HD, dat is tot 120mbit of zo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan