Router wachtwoord achterhalen/resetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

REFLEXOR

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2008
Hallo,

Ik heb een probleempje.

Ik wil graag met wat vrienden gamen mbv GameRanger en Hamachi, nou wilde dit niet echt lukken, en zei een vriend van mij dat ik hiervoor poorten moest openen in mijn router, maar ik weet het wachtwoord niet meer.

Nu weet ik dat je de Router kan resetten met die knop aan onderkant of achterkant. Maar dan gaan meteen alle veiligheidssettings weg, waardoor mensen draadloos bij ons op de Router kunnen. En ik weet zelf niet hoe ik die veiligheidssettings weer erop krijg want dat heeft ooit een vriend van mij gedaan.

Dus mijn vraag is, is er een manier om het wachtwoord te achterhalen of te resetten, zonder de hele Router de resetten?

Bij voorbaat dank :)

Nee, er is geen makkelijke manier om een wachtwoord van een router te achterhalen. Resetten is dan de enige optie, en je zal dan dus ook opnieuw moeten instellen.

Tenzij je zelf nooit je wachtwoord hebt veranderd en nog het standaard wachtwoord is van de fabrikant (iets wat heel dom zou zijn). Deze kan je zo vinden op het internet.

Overigens zijn de meeste routers zo ingesteld dat je wel draadloos kan verbinden, maar verder geen internet e.d. hebt wanneer je de router zojuist gereset hebt. Deze routers vereisen dan ook dat ze eerst ingesteld worden.

Als je laptop/computer draadloos is verbonden met je router kun je het wachtwoord achterhalen met het programma WirelessKeyView.

Even nieuws voor je: Als je uitsluitend Hamachi gebruikt om te verbinden met je vrienden, dan hoef je in je router niets te doen.

Tijs.

Weet die vriend van je niet wat hij als wachtwoord heeft ingesteld?
Als je laptop/computer draadloos is verbonden met je router kun je het wachtwoord achterhalen met het programma WirelessKeyView.
Als hij verbonden is met het draadloze netwerk kan hij het wachtwoord daarvoor ook gewoon in zijn netwerkinstellingen vinden. Maar wat hij nodig heeft is het wachtwoord voor de adminpagina van de router, da's heel iets anders.

Nee, het wachtwoord had ik een hele tijd geleden veranderd, maar ik weet niet meer in wat, beetje dom dus, maarja.

Ik zit overigens gewoon met kabel aangesloten dus niet wireless.

Ok, als het niet mogelijk is zonder reset, is het mogelijk dat jullie weten hoe je een router goed moet beveiligen? Want die gast die dat toen voor mij had gedaan woont niet meer bij mij in de buurt.

Thx :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan