Router wel/geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saphira

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2004
Hoi hoi

ik heb een internetplusbellen abonnement van kpn/planet .
nu ga ik in april overstappen naar telfort omdat ik dat van planet niet meer kan betalen .
Nu ben ik me voor de overstap naar telfort al helemaal aan het voorbereiden , lijk me makkelijk als ik de spullen in huis krijg
kan ik zo internetten .

.
Omdat ik toch nog een router van SMC heb , heb ik bij telfort gekozen voor de gratis basis modem .
Dus ik me SMC router van zolder gehaald om te zien of die het nog doet .
Nu is het zo :

Ik heb een gewone pc gedraad aan de experiabox van kpn hangen
me laptop heb ik draadloos aan de experiabox dat doet het al bijna 2 jaar prima.

Nu heb ik , om mijn SMC router te checken , de router aangesloten op de experia box.

Alles opnieuw opgestart en ja had internet op de gedraade pc en draadloze laptop.

Tot ,nu komt het , na een aantal minuten kan de gedraade computer niet meer op internet komen ...
op de laptop kon ik wel gewoon verder internetten .

Heb me gedraade pc opnieuw opgestart , maar nee hoor ,geen verbinding meer met het internet .

Toen heb ik de laptop afgesloten , de computer opnieuw opgestart , en had weer op de computer weer internet .

laptop weer aangezet kon op beide weer internetten , maar naar een aantal minuten geen internet meer op de gedraade computer,
wel op de laptop via de experiabox > SMC draadloos internet .

Nog ff dit , de gedraade computer maak naar ongeveer een kwartier uit zich zelf weer contact met het internet , om vervolgens er weer naar
een aantal minuten mee te kappen , kan het nog gekker pfffff

Wie kan me helpen ?
Greetzz Saphira

Wel de juiste utp kabel gebruikt, toevallig geen croslick aan gesloten want dan gooid die je andere pc er uit namelijk.

UTP Kabel maken

Hoi SJJ

ik heb gister bij kpn een kabel type Cat 5e , geschikt voor pc met adsl gekocht
volgens de verkoper moet die goed zijn ......

Kun je wel met ipconfig zien wat voor ipadres je router heeft?

Heb je wel de laatste firmware uipdate in je router staan.
Kun je downloaden bij de fabrikant SMC

Ja als ik ipconfig doe zie ik een ip nummer bij de laptop en bij de gedraade computer,
allebij verschillende ip adressen

De experia box is een router en de smc is een router.
Bij beide staat h.w.s DHCP aan. Dat kan niet op één netwerk, dat geeft ip conflicten.
Dat is waarschijnlijk wat de rare problemen veroorzaakt.
Hoewel ik eerlijk gezegd eerder zou verwachten dat het netwerk het helemaal niet zou doen.
waarschijnlijk gaat het elke keer fout wanneer er een nieuwe lease (nieuw nummer) aangevraagd wordt.

Om dit werkend te krijgen moet de smc router als switch ingesteld worden.
Meestal wordt dat bridgen genoemd in gebruiksaanwijzingen. DHCP wordt dan uitgeschakeld.

Vervolgens moet de smc een ip adres toegewezen krijgen in de range van de experiabox.
En mogelijk moet de kabel tussen de experiabox en smc op een LANpoort van de smc worden aangesloten en niet op de WAN poort.(zie gebruiksaanwijzing)
mvg leo

Laatst bewerkt:
Dat is per router verschillend.
In de gebruiksaanwijzing staat w.s. wel een functie als bridgen.of switch instellen
Dat dan uitvoeren.
Kom je er niet post dan het exacte type, dan kike we of we online de juiste stappen kunne vinden.

Ik heb zelf overal gekeken maarhuu kan het echt niet vinden :confused:

Het type route is SMC 7904 WBRA

SJJ heel erg bedankt dat je me hier mee wil helpen , maar ik zie door de bomen het bos niet.
bedenk eigelijk , waarom zou ik zo gaan klooie , die experiabox gaat er toch uit .
Ik weet in ieder geval dat de router van SMC orde is.
Het lijk mij verstandig om gewoon te wachten tot dat ik die basis modem krijg van Telfort ,dan moet dat met die router gewoon lukken ,

Toch nog bedankt voor de reactie's ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan