router wel verbinding maar geen internet (windows firewall - query user)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chiel76

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2011
Hallo,

Ik heb een netgear router, deze geeft van de eene dag op de andere dag geen verbinding meer door zodat ik internet het.
Als ik de kabel er op zet is er niks aan de hand en heb ik gewoon internet.

Met diagnose en herstel komt de volgende melding naar voren:

Windows firewall
query user

Wat al geprobeerd:

-Router gereset
-Router uit modem uit en in de andere volgorde
-internet -extra - internetopties - geavanceerd - geavanceerde instellingen - instellingen herstellen
-Heel veel google.. :evil:

- in ipconfig geeft hij aan dat ie gewoon een ip verzend/herkent

Wie o wie kan mij helpen?

Als ik het goed begrijp heeft je computer wel verbinding met de router maar heb je geen verbinding met het internet.
Weet niet hoe dat bij een netgear is maar bij een sitecom router moet je in de instellingen van de router aangeven welk soort provider je hebt,bv.kabelverb met gebr naam/wachtwoord,adsl verb met of zonder highspeed modem enz.
Als dat is ingesteld kan je op het internet.

Blijkbaar niet goed gegoogeld.
Jij of iemand anders heeft in de windows firewall zitten knoeien.
Zet van je pc eens de windows firewall op standaard instellingen.

Je kan proberen de optie 'instellingen automatisch detecteren' in IE aan te zetten.

Je hebt al een reset uitgevoerd?

Een echte reset ( terug naar de fabrieksinstellingen) doe je door jhet pinnetje gedurende 30 sec. ingedrukt te houden.
De router dient dan wel van stroom voorzien te zijn.

Herstart modem, sluit router pas opnieuw aan, als leds router zijn opgelicht.
Als ook leds router zijn opgelichts, start dan je pc en sluit bekabeld aan.
Voer de beveiliging en andere gewenste instellingen opnieuw op.

Haal daarna ethernetcable van router en laat zoeken naar je eigen draadloze netwerk en meld je met key aan.

Als ik het goed begrijp heeft je computer wel verbinding met de router maar heb je geen verbinding met het internet.
Weet niet hoe dat bij een netgear is maar bij een sitecom router moet je in de instellingen van de router aangeven welk soort provider je hebt,bv.kabelverb met gebr naam/wachtwoord,adsl verb met of zonder highspeed modem enz.
Als dat is ingesteld kan je op het internet.

Maar kan dit van de eene dag op de andere dag zomaar veranderen... hier voor nooit problemen..

Ik heb gekeken in mijn router, maar hier staan alle instellingen nog steeds goed. Kom hier voor de rest ook nooit in tot nu dan...

Je hebt al een reset uitgevoerd?

Een echte reset ( terug naar de fabrieksinstellingen) doe je door jhet pinnetje gedurende 30 sec. ingedrukt te houden.
De router dient dan wel van stroom voorzien te zijn.

Herstart modem, sluit router pas opnieuw aan, als leds router zijn opgelicht.
Als ook leds router zijn opgelichts, start dan je pc en sluit bekabeld aan.
Voer de beveiliging en andere gewenste instellingen opnieuw op.

Haal daarna ethernetcable van router en laat zoeken naar je eigen draadloze netwerk en meld je met key aan.

Wederom een reset gedaan, maar nu volgens bovenstaande, voor nu lijkt het er op dat mijn internet het weer doet.... :D
Blijf het toch een vreemd verhaal vinden dat ie er in 1x mee uit ******!!! werd er zelf wel ******.... van.

Bedankt in ieder geval en ook alle anderen die de moeite hebben gedaan om met mij mee te denken naar een oplossing TOP!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan