router wel verbinding maar geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

raccie

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2005
hallo,

ik was bij een vriendin van me om der router te installeren voor een draadloos netwerk.
dit is allemaal goed gelukt want hij geeft aan dat hij gewoon verbonden is maar als je op internet wilt gaan doet hij niets.
heb van alles zitten proberen maar krijg het niet voor elkaar,

ze heeft adsl van planet internet.

hallo,

ik was bij een vriendin van me om der router te installeren voor een draadloos netwerk.
dit is allemaal goed gelukt want hij geeft aan dat hij gewoon verbonden is maar als je op internet wilt gaan doet hij niets.
heb van alles zitten proberen maar krijg het niet voor elkaar,

ze heeft adsl van planet internet.

heeft ze wel gewoon het icoontje van verbinding rechtsondering branden..?

ja dat heeft ze.

daarom snapte ik het ook niet helemaal.
want in der verbindingen staat hij gewoon verbonden
en als je op herstellen drukt dan geeft hij aan dat alles goed gegaan is

Hoi,

Welke beveiliging heb je gebruikt en met welke combi? (wpa met tkip of wpa 2 met aes)
Heb je wel het goede kanaal? (1 tm 11 geloof ik) Meestal is 1,6 en 11 goed!:)
Heb je de stroom er al is helemaal vanag gehaald en toen opnieuw opgestart?
Heb je een vast ip of via dhcp?

volgens mij heeft ze vast ip want toen we planet aan de telefoon hadden zei die man dat hun het toewezen.
pc is 3x opnieuw opgestart ofzo.
en beveiliging weet ik niet uit me hoofd was wel iets met wpa maar weet 2e naam niet meer.
en kanaal?

volgens mij heeft ze vast ip want toen we planet aan de telefoon hadden zei die man dat hun het toewezen.
pc is 3x opnieuw opgestart ofzo.
en beveiliging weet ik niet uit me hoofd was wel iets met wpa maar weet 2e naam niet meer.
en kanaal?

De pc opnieuw opgestart ja, heb je ook de stekker van het modem eruit gehaald en een paar seconden gewacht, en daarna weer de pc opnieuw opgestart? Wil nog wel is helpen!
Ik denk dat je toch dhcp aan hebt, omdat planet volgens mij geen vast ip geven standaard!

Kun je in het modem/router komen via een ip van je standard gateway? Dit kun je opvragen door start/uitvoeren/cmd/ipconfig /all in te typen.
Dan kun je in je router/modem kijken of dhcp aan staat. Ook kun je hier vaak het "kanaal" vinden. Ik noem het maar even zo. Dit is een cijfer 1 t/m 11 waarop je het beste bereik hebt zeg maar!

Het kan ook zijn dat een firewall of virusscanner de boel blokkeerd.

ik weet niet wat er precies was maar nu werkt alles gewoon.

vrouwtje zei wel dat omdat ze een nieuw paswoord had aangevraagd het ff kon duren voor itnenret het zou doen.
denk dat dat er mee te maken heeft gehad.
nu doet alles het gewoon zelfs draadloos.

heb ook na zittne kijken wat u zei en vond verder niets speciaals wat er anders uit zag.

thnx voor de hulp :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan