Router wel verbinding met laptop, geen verbinding met vaste pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikieeh

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2007
Hey,

Ik heb hier een laptop en een vaste pc staan. Ik heb met mn laptop wel verbinding met mn router, en zodra ik verbinding wil maken met m'n vaste pc + router, dan doet hij t niet .. Tenminste, dan staat er wachten op netwerk. Wat doe ik hier fout?

Mvg Mike

Heb je met beide wel verbinding met internet? Het kan een firewall issue zijn

Dat is dus het probleem, met m'n laptop ( Vista ) wel, en met m'n vaste pc niet, omdat ie geen verbinding maakt met mn router ...

ja .. 192.168.0.1

Ok, je kan je pc dan zelf een ip adres toewijzen want volgens mij geeft je router je er geen.

Je gaat dan naar configuratiescherm, netwerkverbindingen, daar klik je rechts op de LAN-vebinding (eigenschappen, daar klik je "internetprotocol" (onderaan) aan en klik eigenschappen.

Je vult in:

ip-adres= 192.168.0.10
subnetmasker = 255.255.255.0
Standaard gateway= 192.168.0.1

dns mag je leeg laten

dan OK en nog eens proberen.

Ok, je kan je pc dan zelf een ip adres toewijzen want volgens mij geeft je router je er geen.

Je gaat dan naar configuratiescherm, netwerkverbindingen, daar klik je rechts op de LAN-vebinding (eigenschappen, daar klik je "internetprotocol" (onderaan) aan en klik eigenschappen.

Je vult in:

ip-adres= 192.168.0.10
subnetmasker = 255.255.255.0
Standaard gateway= 192.168.0.1

dns mag je leeg laten

dan OK en nog eens proberen.

Ik heb t geprobeerd, maar mag niet helpen. Ip-adres van router is toch gewoon waar ik de instellingen van de router wijzig ? Anders heb ik misschien het verkeerde ip-adres gebruikt...

ip adres van de router is inderdaad het adres waarmee je in het menu komt.

Vul bij voorkeur dns-server hetzelfde in als bij standaard gateway (ipadres van de router dus) de rest laat je ongewijzigd. alternatieve dns-server lat je leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan