Router werkt, laptop vind hem niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hdegroot2

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
Beste helmij.nl forummers,

ik heb een probleem met mijn router/laptop.

Vorige week heb ik een laptop aangeschaft (HP Pavilion DV5000) plus een Belkin Wireless G Router 54G (F5D7230-4). Na van alles geprobeerd te hebben inclusief dit forum uitgekamd te hebben had ik eindelijk verbinding met internet via de router op de vaste computer, maar de laptop vind de verbinding niet :rolleyes:

Dit zijn mijn problemen:

- Installatie CD werkt niet, volgens Belkin medewerker geen probleem omdat de router nu toch al werkt.

- Kan geen internetverbinding via de router krijgen als mijn McAfee virusscanner is ingeschakeld.

- Het grootste probleem is eigenlijk dat mijn laptop de router niet kan vinden, ik snap er nu niets meer van, ligt dit aan mijn instellingen?

Het rare vind ik ook dat ik niet in de instellingen van de router kan komen, heb ook van alles geprobeerd: 192.168.2.1, 192.168.1.2 etc. Niets werkt.

Is het nog nodig om de instellingen te veranderen in de router, zo ja HOE?

Hoe kan het dat mijn laptop de router niet vindt?

Hopelijk weten jullie een oplossing, ik ben radeloos.

Alvast bedankt.

Hendrik

EDIT: Heb kabelinternet van UPC Extreme

Laatst bewerkt:
Ik had ook heel veel problemen met Draadlooze internet Wat je kan doen ik naar het confirugatie systeem en daar systeem aan drukken en dan apparaat beheer en kijken of je draadloose Adaptertje uit is probeer maar is!

Ik heb geprobeert wat je zei maar de wireless adapter is ingeschakeld.

Rechtsonder in de startbalk van de laptop staat: WLAN :AAN, dit betekend dat het draadloze communicatie programma is ingeschakeld en het lichte brandt ook.

Ik begrijp niet wat er verkeerd is, volgens mij heb ik alles gedaan wat mogelijk was.

Ik ben nog steeds bezig maar kom geen stap verder.

Bedankt voor je reactie.

Hendrik

Ik dacht zonet laat ik nog een keer met de laptop naar de verbinding te zoeken, wat bleek hij vond de de Router! ik heb geprobeerd te verbinden en opeens was hij weer weg ik begrijp er nu echt helemaal niks meer van :shocked:

Echt raar dit, kan iemand mij helpen?

Ik dacht zonet laat ik nog een keer met de laptop naar de verbinding te zoeken, wat bleek hij vond de de Router! ik heb geprobeerd te verbinden en opeens was hij weer weg ik begrijp er nu echt helemaal niks meer van :shocked:

Echt raar dit, kan iemand mij helpen?

hhmmmm, heb het zelfde hier nu ook,
heb een nieuwe router gekocht van belkin, zelfde type als wat jij hebt
ik heb 1 PC via bekabeling aangesloten en 2 laptops draadloos

eerste 3 weken geen problemen echt super
maar nu heb ik op mijn PC gewoon verbinding
op 1 laptop instabiele verbinding (valt af en toe weg)
en op de andere laptop geen verbinding
als ik dan ook netwerk lijst vernieuw dan ziet hij de router, ga ik dan verbinding maken, dan
verdwijnt hij weer uit de lijst en heb dus geen verbinding

word hier zo langzamer hand gek van
p.s. de PC en laptop zien elkaar niet als er wel verbinding is ?

met andere woorden HELP

Ik heb vorige week een nieuwe opgehaald, de belkin was kapot. Heb nu een sitecom werkt prima, misschien dat het van jou ook een productiefout is ik zou maar even terug gaan naar de winkel. Waarschijnlijk heb je nog wel garantie

Hendrik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan