Router werkt niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter epse
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

epse

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Hallo helpmijers,

Ik heb in mijn studentenhuis een inkomende kabel voor internet.
Nu heb ik hier 2 jaar geleden een draadloze modem op aangesloten waar ik gebruik van maak.

Sinds vandaag liep me internet niet meer zo goed en heb ik me Router (Netgear WGR614V) van @home gereset. Nu krijg ik me router alleen niet meer goed geinstaleerd....

Ik kom maar heel soms op de pagina 192.168.2.1 (de router zelf) hier zou ik de router moeten kunnen installeren maar ik moet een code invoeren die op de @home papieren staat alleen heb ik deze niet (en eerder heb ik dit ook nooit gedaan). Hij maakt wel zelf al een ip adres etc aan alleen op internet kom ik niet.

Wie oh wie kan mij helpen?

Groetjes

Zal moeilijk worden....
Ik dacht dat alle Netgear routers (hier staat er ook één) 192.168.1.1 als standaard adres hadden.....

Maar als je het CP-xxxxxx- a of b nummer van @home niet meer hebt, kun je niet inloggen op hun netwerk.... enige remedie: ziggo bellen (of mailen) met de vraag om het nummer opnieuw te verstrekken....

Wat balen!

Het nummer 1.1 is wel juist, dat zag ik net in een handleiding. Ik heb hiervoor in een ander huis gewoond, hier had ik wel een nummer ingesteld. Nu heb ik toen ik hier ging wonen niks aan me router veranderd dus hij pakt oude nummers waarschijnlijk wel?

Dan kan ik bij me ouders thuis het nummer nog wel even opzoeken.

Groetjes

Als ik me goed herinner is de standaardgebruikersnaam op Netgears van Ziggo:
Gebruikersnaam: admin
Wachtwoord: draadloos

We horen wel of dat werkte.

Succes,

Tijs.

Als dat nummer niet meer in je basis settings staat, moet je dat er inderdaad even opnieuw in zetten.....

attachment.php

Bijlagen

• ziggologon.jpg
    ziggologon.jpg
    55 KB · Weergaven: 74
Ik heb momenteel een nummer gekregen van me oude aansluiting,
Nu heb ik het volgende probleem, ik kom niet in de 192.168.1.1...

Net wel even en dan komt er welkom bij de installatie van @home vul uw code in, als ik dat invul gaat die verder en wordt er gekeken naar me internetinstellingen en wordt de pagina telkens ververst. Hier gaat blijkbaar iets niet goed want vervolgens krijg ik de melding dat de pagina niet kan worden gevonden.

Ook krijg ik niet het beeld op in te loggen met admin en dan het wachtwoord.

Iemand een idee hoe ik in me router kan komen?

Hallo allemaal,

Ik heb me router meegenomen naar huis, waar we ook @home hebben.
Router verwisseld met die er nu staat, inloggen via 192.168.1.1 de CC code van het internet hier ingevuld, draadloos aangezet.

Hij maakt nu verbinding en krijgt ook een IP adres, en ontvangt en verzend pakketjes. Maar ik kan geen verbinding krijgen met internet.

Ook in de commandpromp de codes ipconfig/ renew, release etc werken niet.
Zowel bedraad als draadloos blijft het niet werken

Doe ik me andere draadloze router er weer op ( conceptronic) werkt alles direct weer prima.

Is er misschien toch wat kapot in me router? Een reset heeft ook niet geholpen.

Mijn router geeft aan dat hij een statix (fixed) IP heeft gevonden.
Nu ben ik er ook achter dat in mijn router er niks achter Internet Port staat.

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan