Router werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

edward001

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2007
Wij hebben hier een adsl verbinding van KPN. Op het modem, Thomsen Speedtouch, heb ik een kabel aangesloten die naar mijn kamer loopt waar ik weer een router, E-Tech WGRT04, op heb aangesloten. Via het modem heb ik nog wel internet, maar als ik via de router de pc aansluit, heb ik geen internet meer. Is nu de router kapot, of kloppen er een paar instellingen niet meer.

Ik heb ook nog een oude modem hier te liggen, ook een Thomson Speedtouch. Zou ik die misschien kunnen gebruiken als router, naast de 'hoofdmodem'?

Heb je het modem al eens gereset,stroom eraf (ook v.d. router en pc's uit) wacht 1 min. modem opstarten en wachten tot 'ie helemaal is opgestart,dan pas stroom op de router herstellen en dan pc's opstarten.

Laatst bewerkt:
Heb ik allemaal al geprobeerd. Helaas heeft dat niet geholpen.

Die kabel die je hebt aangesloten is die wel goed? Heb je niet een kort kabeltje (wordt meestal bij modems meegeleverd) om te testen? Staat de DHCP op auto?

De speedtouch heeft (afhankelijk van het type) al een router en DHCP functie.

De Etech moet daarom als bridge ingesteld worden.
Dat doe je door de DHCP (eventueel NAT) uit teschakelen.
In de handleiding staat wel hoe te handelen.

mvg Leo

Laatst bewerkt:
Die kabel die je hebt aangesloten is die wel goed? Heb je niet een kort kabeltje (wordt meestal bij modems meegeleverd) om te testen? Staat de DHCP op auto?

Ik heb het met een andere kabel geprobeerd, helpt ook niet. Dus aan de kabel ligt het niet. Bij DHCP zie ik nergens de optie staan om dit op auto te zetten.

De speedtouch heeft (afhankelijk van het type) al een router en DHCP functie.

De Etech moet daarom als bridge ingesteld worden.
Dat doe je door de DHC (eventueel NAT) uit teschakelen.
In de handleiding staat wel hoe te handelen.

mvg Leo

Ik kan nergen vinden hoe ik een bridge moet instellen, dus dat gaat niet lukken.

Ik weet eigenlijks niet meer hoe ik nu verder moet. Router is de hele nacht al van de stroom af geweest en doet het nu nog niet. Achter gateway knippert steeds unreacheble, bij IP Address, Subnet Mask en Gateway staat bij WAN status 0.0.0.0. Dus ik denk dat het hier ergens mee te maken heeft. Welke WAN type heb ik voor KPN nodig? Ik heb de keuze uit:

attachment.php

Welke moet ik kiezen voor een KPN abonnement?

Ik heb ook nog een oude modem hier te liggen, ook een Thomson Speedtouch. Zou ik die misschien kunnen gebruiken als router, naast de 'hoofdmodem'?

Lukt dit misschien ook?

Bijlagen

• setup e-tech.GIF
    setup e-tech.GIF
    13,6 KB · Weergaven: 55
Ik denk dat je aan moet vinken "Obtain an IP adress from ISP automatically (Dynamic Ip adress)
Dat kun je toch proberen? Dat is de meest gangbare optie.

Ik denk dat je aan moet vinken "Obtain an IP adress from ISP automatically (Dynamic Ip adress)
Dat kun je toch proberen? Dat is de meest gangbare optie.

Die heb ik ook een paar keer geprobeerd, maar dat lukt niet. Hij krijgt dan nog geen verbinding. Alle lampjes op de router branden wel, alleen ik heb geen verbinding.

Ik geef het ook op, haal morgen wel een nieuwe router op. Toch bedankt voor je hulp.

Graag gedaan,hoop dat je dan v.h. probleem af bent.Laat ff weten of het aan de router heeft gelegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan