Router werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bob1908

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2013
Hallo,

Sinds vanmorgen heb ik een probleem met mijn sitecom router.
Hij geeft aan dat ik wel netwerk heb maar geen internettoegang. Tot vanmorgen heb ik altijd internettoegang gehad via mijn router. Zowel Wifi als via de kabel.
Ik heb de volgende stappen al uitgevoerd:

1. Router gereset. (geen succes)
2. Modem en router gereset. (geen succes)
3. Nieuwe internetkabel van de modem naar de router gelegd. (geen succes)
4. Nieuwe internetkabel van de modem rechtstreeks op de computer aangesloten. (dan heb ik wel internettoegang)
5. Oude internetkabel van de modem rechtstreeks op de computer aangesloten. (dan heb ik wel internettoegang)
6. Nieuwe router gekocht. (zelfde probleem, nog steeds geen internettoegang)
7. via de config. pagina 192.168.0.1 zie ik ook geen IP-adres meer staan.
8. Helpdesk ziggo gebeld. Die hebben in de nacht van maandag op dinsdag onderhoud aan het netwerk uit gevoerd. Zij konden weinig voor mij doen. Ze gaven me wel een ander telefoon nummer maar dat kost 0.65ct per minuut. Ik heb met ziggo al ruim een half uur aan de telefoon gezeten dus ik wil eerst kijken of iemand hier misschien een oplossing heeft.

Het probleem doet zich dus voor zodra de internetkabel van de modem in de router gaat. op de een of andere manier maar de modem geen contact meer met de router.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

Groetjes,
Bob

Heb je getest of je bekabeld rechtstreeks op het router wel Internet hebt?

@Zoefff Ik heb de kabel van de modem in de router gedaan en dan een kabel van de router naar de computer. Dan heb ik wel netwerk maar geen internettoegang.

@Pete1800 Zie bijgevoegde foto voor de exacte melding die ik krijg. Heb gelijk een print screen gemaakt van de config page.
In de afbeelding zie je zowel de wifi als de bekabelde toegang. Beide wel netwerk maar geen internet

router.jpg

Dat bedoel ik niet.
Sluit rechtsreeks aan op het modem (bekabbeld). Heb je dan wel of geen Internet.

Je modem zelf zal moeten werken, wil je gebruik kunnen maken van een router!
Dit ter controle of het modem wel werkt.

Laatst bewerkt:
4. Nieuwe internetkabel van de modem rechtstreeks op de computer aangesloten. (dan heb ik wel internettoegang)
5. Oude internetkabel van de modem rechtstreeks op de computer aangesloten. (dan heb ik wel internettoegang)

Ok. Je hebt de router gereset. Je bedoelt waarschijnlijk een keer van stroom gehaald.

Maar je kan ook een andere reset (terug naar de fabrieksstatsus) uitvoeren door het pinnetje gedurende een 10 sec. ingedrukt te houden.
De router is dan weer zoals je deze kocht.
Alles ook beveiliging, zal je opnieuw in moeten voeren.

Ik heb hem inderdaad van het stroom gehaald. Ik heb nog een oude (4a5 jaar) Motorola modem. Hier zit alleen een standby knop aan de bovenkant maar die functioneert niet.
Een pinnetje zoals je zegt zie ik er niet op zitten. Zie bijgevoegde foto. modem.jpg

Je hebt het over sitecom router!

Haal router van modem af en sluit pc af.

Reset modem.
Als leds zijn opgelicht sluit dan eerst router weer aan.
(goed aangesloten?)
Dan pc aanzetten.

Laatst bewerkt:
haha sorry, foutje, maar ook op die sitecom zie ik geen pinnetje zitten. Heb wel de WPS knop 15sec ingedrukt om het te herstellen naar de fabriekswaarde. Ook dit had geen enkel effect.
Ik heb vanmiddag een nieuwe sitecom router gekocht en aangesloten maar dan krijg ik precies hetzelfde probleem. Die nieuwe zou dan zonder problemen moeten functioneren. Maar dat doet ie niet.

Ik heb het idee dat het komt door de werkzaamheden die ziggo aan het netwerk heeft uitgevoerd ligt. Dat is maandag op dinsdag nacht gebeurd. Ze zijn bezig met hotspots ofzo.

Bob,

Wat ik graag zou willen weten is, wanneer je Windows toets +R intoetst. En dan vervolgens typt bij uitvoeren cmd
Typ daarna in het zwartje schermpje ipconfig
Wat voor gegevens verschijnen er dan? Graag exact hier posten a.u. b. wat er dan verschijnt.

Zoefff bedankt voor je hulp. Het probleem is opgelost. Het lag aan de modem. Ziggo heeft op afstand de modem een algehele reset gegeven. Hierna werkte de modem weer. De modem gaf het IP-adres niet door aan de router waardoor ik via mijn router geen internet had.
Ineens zagen ze bij Ziggo dat mijn modem op de een of andere reden het IP-adres vast houd.

GR, Bob

Fijn dat het opgelost is.

Vreemd, want dan had je namelijk ook geen Internet gehad als je rechtstreeks met nodtebook op pc bekabeld aan het modem aangesloten was!
Op die vraag antwoordde je bevestigend,

Maar eind goed, al goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan