Hallo,
Sinds vanmorgen heb ik een probleem met mijn sitecom router.
Hij geeft aan dat ik wel netwerk heb maar geen internettoegang. Tot vanmorgen heb ik altijd internettoegang gehad via mijn router. Zowel Wifi als via de kabel.
Ik heb de volgende stappen al uitgevoerd:
1. Router gereset. (geen succes)
2. Modem en router gereset. (geen succes)
3. Nieuwe internetkabel van de modem naar de router gelegd. (geen succes)
4. Nieuwe internetkabel van de modem rechtstreeks op de computer aangesloten. (dan heb ik wel internettoegang)
5. Oude internetkabel van de modem rechtstreeks op de computer aangesloten. (dan heb ik wel internettoegang)
6. Nieuwe router gekocht. (zelfde probleem, nog steeds geen internettoegang)
7. via de config. pagina 192.168.0.1 zie ik ook geen IP-adres meer staan.
8. Helpdesk ziggo gebeld. Die hebben in de nacht van maandag op dinsdag onderhoud aan het netwerk uit gevoerd. Zij konden weinig voor mij doen. Ze gaven me wel een ander telefoon nummer maar dat kost 0.65ct per minuut. Ik heb met ziggo al ruim een half uur aan de telefoon gezeten dus ik wil eerst kijken of iemand hier misschien een oplossing heeft.
Het probleem doet zich dus voor zodra de internetkabel van de modem in de router gaat. op de een of andere manier maar de modem geen contact meer met de router.
Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
Groetjes,
Bob
Sinds vanmorgen heb ik een probleem met mijn sitecom router.
Hij geeft aan dat ik wel netwerk heb maar geen internettoegang. Tot vanmorgen heb ik altijd internettoegang gehad via mijn router. Zowel Wifi als via de kabel.
Ik heb de volgende stappen al uitgevoerd:
1. Router gereset. (geen succes)
2. Modem en router gereset. (geen succes)
3. Nieuwe internetkabel van de modem naar de router gelegd. (geen succes)
4. Nieuwe internetkabel van de modem rechtstreeks op de computer aangesloten. (dan heb ik wel internettoegang)
5. Oude internetkabel van de modem rechtstreeks op de computer aangesloten. (dan heb ik wel internettoegang)
6. Nieuwe router gekocht. (zelfde probleem, nog steeds geen internettoegang)
7. via de config. pagina 192.168.0.1 zie ik ook geen IP-adres meer staan.
8. Helpdesk ziggo gebeld. Die hebben in de nacht van maandag op dinsdag onderhoud aan het netwerk uit gevoerd. Zij konden weinig voor mij doen. Ze gaven me wel een ander telefoon nummer maar dat kost 0.65ct per minuut. Ik heb met ziggo al ruim een half uur aan de telefoon gezeten dus ik wil eerst kijken of iemand hier misschien een oplossing heeft.
Het probleem doet zich dus voor zodra de internetkabel van de modem in de router gaat. op de een of andere manier maar de modem geen contact meer met de router.
Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
Groetjes,
Bob