Router werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smartguy

Meubilair
Lid geworden
13 jul 2001
Berichten
7.240
Hoi,

ik krijg mijn router/accespoint niet meer fatsoendelijk ingesteld. Ik kom wel op de software, die in de router zit ingebouwd, maar krijg geen verbinding tot het internet ermee. Ook krijgt de laptop geen goed contact met de router en het accespoint, heel af en toe heeft hij maar contact.

Ik heb al vanalles geprobeert, computernamen veranderen (centrale computer: @home computernaam; laptop: laptop, of draadloos enzovoorts)
Beide computers hebben de werkgroep Mshome.
Router/accespoint resetten enzovoorts, enzovoorts
Maar het wil maar niet lukken! :(

Gegevens:
SpeedShare Home Wireless PC-Card
SpeedShare Home Wireless Web Station (Router & Access Point)
@home motorola modem

Wie wil me helpen?

Gijs.
 
Waarschijnlijk heb je het al wel geprobeerd, maar heb je al geprobeerd om zonder m.b.v je router op het internet te komen?

Als dat wel werkt zou je eens moeten checken of de bekabeling nog wel in orde is.
 
Geplaatst door DarkZen
Waarschijnlijk heb je het al wel geprobeerd, maar heb je al geprobeerd om zonder m.b.v je router op het internet te komen?

Als dat wel werkt zou je eens moeten checken of de bekabeling nog wel in orde is.

Hoe zou ik anders dit kunnen posten als ik geen internet had? Ik zit nu op internet zonder de router/accespoint tussen het modem en de centrale computer.

De UTP kabel (tussen de centrale computer en de router/accespoint) is net nieuw gekocht (beste, van het beste :p). En de korte zwarte kabel (Hoe noemen ze die?) tussen de router/accespoint en het modem is ook nog goed.
 
Je hebt in je router wel het cc nummer gezet van @home
en dan de computernaam van je hoofdcomputer op cc123456-a laten staan b.v. en dan je laptop op b enz enz
 
Geplaatst door puppie
Je hebt in je router wel het cc nummer gezet van @home
en dan de computernaam van je hoofdcomputer op cc123456-a laten staan b.v. en dan je laptop op b enz enz

Verrekt, dat ben ik geloof ik vergeten te doen ja.
Ik ga het dadelijk gelijk proberen.

Mijn @home computer naam begint trouwens met cp en eindigt op b.
 
Nieuwe lichting @ home krijgt denk ik cp ik heb cc
 
Geplaatst door puppie
Nieuwe lichting @ home krijgt denk ik cp ik heb cc

Nee hoor, we hadden als een van de eerste kabel van @home. En toen was het al cp. Gaat gewoon per regio denk ik. Ik heb nu trouwens internet met gebruik van de router :)

Nu de laptop nog, die wil nog niet echt hard. (Geen communicatie)
 
De computernaam van de laptop krijgt nu b.v. CP123456-C en als je xp gebruikt zet dan in xp even de firewal uit.
 
Ik heb hem nu de computernaam met een -c aan het eind gegeven. Maar nog steeds geen verbinding.

NU heeft hij wel af en toe verbinding, maar valt steeds weg.

Nu niet meer.
 
kun je eens een ping naar je laptop geven en kijken hoe de antwoorden terug komen.
 
Heeft weinig nut als hij geen signaal binnenkrijgt. :DMaarja, het werk dus niet. Alleen als hij wel een signaal heeft. Maar dan is het net een 56k-verbinding als je gaat surfen voor zolang dat kan.
 
Ik reageer niet op het bericht, maar kan dat zogenaamde gedicht onder die handtekening weg?

Han
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan