router --> wireless router (netgear)

Status
Niet open voor verdere reacties.

claciar

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2005
Hallo,

Is er iemand die mij zou kunnen helpen met het volgende?

Heb na een internet verbinding van tele2 nu een contract met die zelfde provider maar naast internet nu ook telefoon van hun. Daarbij werd een router meegeleverd waar de telefoon en internet in wordt gesplitst.

Nu werkte ik daarvoor met een wireless router (netgear dg834g). En aangezien de nieuwe router van Tele2 maar 1 uitgang voor ethernet heeft heb ik mijn wireless router er maar tussen gezet.

Dit betekent dat de netgear router nu alleen fungeert als splitter en niet meer als modem/splitter. (ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben).

Dus situatie is: router Tele2 --> met ethernet kabel naar Netgear wireless router --> en die verbonden aan twee pc´s met ethernet kabels.

Nu is mijn vraag, hoe krijg ik mijn internet verbinding wat stabieler? Dit omdat internet af en toe wegvalt en ik stekkers moet omzetten om de boel weer aan de praat te krijgen.

Bedankt,

Claciar

Je gebruikt een wireless router voor pc's die met ethernetkabels verbonden zijn? In dat geval kan je hem beter er weer tussenuit halen en gewoon een hubje plaatsen tussen de Tele2 router en je pc's om de verbinding te splitsen.

500_017737_1.jpg

Ja, kijk die wireless router heb ik echt nodig voor kantoor. Voor een paar laptops.. vandaar. Is er nergens, misschien bij de router, waar ik wat veranderingen aan kan passen, configureren?

domme vraag misschien... maar waarom een aparte router? Wat heb je voor router van tele2 gekregen dan? Ik heb van tele2 gewoon een router die zowel met als zonder draadje kan.

Nu is mijn vraag, hoe krijg ik mijn internet verbinding wat stabieler? Dit omdat internet af en toe wegvalt en ik stekkers moet omzetten om de boel weer aan de praat te krijgen.
Is het alleen het wireless internet dat wegvalt of ook de "bekabelde" verbinding?

Voor zover ik kan zien is de volgorde van apparaten goed (Tele2 router -> Netgear router -> netwerk).
Als het goed is hebben beide routers een IP-adres. Deze mogen natuurlijk niet identiek zijn. Je kan ze controleren door ze 1 voor 1 - dus niet allebei tegelijk - als hoofdrouter te plaatsen en de volgende dingen na te lopen:

Ga op je eigen pc naar een command prompt en typ: ipconfig <enter>
Dit zal je het IP-adres van je eigen pc geven. Vaak zit het adres van de router in dezelfde reeks, maar is het laatste getal een 1. Voorbeeld: 192.168.0.1 of 10.0.0.1
Open een browservenster en typ het router-IP in gevolgd door <enter>. Dit moet de webinterface openen van de router die je op dat moment hebt aangesloten.

De Netgear router moet je zodanig instellen dat ie niet meer routeert, maar alleen als hub functioneert. Neem eventueel poortinstellingen ofzo over voor de Tele2 router. Stel het IP in op dezelfde reeks maar met een ander "eindcijfer" dan 1 of de nummers die al in gebruik zijn door de laptops/pc's in je netwerk (bijv. 192.168.0.xxx waar xxx = 2-255).
De Tele2 router zal alleen hoeven routeren, kijk of je de instellingen van de Netgear router kan gebruiken om hem goed te configureren. Deze moet een IP hebben wat eindigt op 1.

Ik hoop dat dit je iets verder brengt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan