Router wordt onbereikbaar en internet zeer sloom

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomazw

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2013
De router werkt goed, maar nu en dan, ongeveer 5-10x per dag dan wordt de router onbereikbaar en is er geen internet meer, in een online game is er dan ongeveer 300-999 ping, wat de status van het internet op die momenten, ik heb wel gewoon connectie met de router, maar ik kan ook niet naar het admin panel van de router gaan en daar inloggen voor bijvoorbeeld een reboot(192.168.0.1)
Dit duurt ongeveer 5 minuten en daarna is het internet weer normaal.

Hoe kan dit op te lossen zijn, want dit is zeer irritant.
We hebben een:
N750 Wireless Dual Band Gigabit Router
Model No. TL-WDR4300
TP-LINK

Dat kan verschillende oorzaken hebben, zoals bijv andere routers in de buurt die op het zelfde kanaal zenden.
Kijk eens met netstumbler http://www.netstumbler.com/downloads/ welke routers er allemaal in de buurt actief zijn en op welk kanaal die zenden. Als dat hetzelfde kanaal is waar uw router op zendt, zet uw router dan op een kanaal dat nog door niemand gebruikt wordt. Het liefst een kanaalnummer dat het verst verwijderd is van de in gebruik zijnde kanalen.

Dan kan het ook een (huishoudelijk)apparaat van u uw uw buren zijn dat op dezelfde frequentie zit (bijv een magnetron of zo). kennelijk een apparaat dat een paar keer per dag aanslaat.

Laatst bewerkt:
Ik heb dit uitgeprobeerd en mijn router zat als enigste op kanaal 1, daarnaast moet ik erbij ook vermelden dat de vorige router het wel goed deed, met deze heb ik de hele tijd problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan