router WRT54GC probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

icamen

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
dag allemaal

ik heb mij een router gekocht WRT54GC, nu verbinding krijg ik wel maar enkel verry low tot low een betere verbinding krijg ik niet,mijn pc staat +/- 9 meter van mijn router verwijderd, maar daar mag en kan het probleem niet liggen, is er iets dat ik over het hoofd zien, of ik nog moet instellen ?

Bedankt alvast.

Win Xp
Telenet => Cable + Wireless.

Laatst bewerkt:
dag allemaal

ik heb mij een router gekocht WRT54GC, nu verbinding krijg ik wel maar enkel verry low tot low een betere verbinding krijg ik niet,mijn pc staat +/- 9 meter van mijn router verwijderd, maar daar mag en kan het probleem niet liggen, is er iets dat ik over het hoofd zien, of ik nog moet instellen ?

Bedankt alvast.

In de verpakking van de router zitten van die antennes die je er op kan schroeven :O
Zitten die er al op?

hallo

Wel op de router is er een antenne bevestigd , en er zijn geen andere antennes te bespeuren in de verpakking.
images-5.jpg

Hoeveel muren / plafonds / vloeren staan er tussen je PC en die router?

Muren en beton en vooral leidingwerk en apparaten kunnen je signaalsterkte flink doen afnemen of storen.
Je zou een ander kanaal kunnen proberen of... iemand anders nog tips zonder meteen een andere router te moeten aanschaffen?

Muren en beton en vooral leidingwerk en apparaten kunnen je signaalsterkte flink doen afnemen of storen.
Je zou een ander kanaal kunnen proberen of... iemand anders nog tips zonder meteen een andere router te moeten aanschaffen?

momenteel channel 6

er staan geen deuren tussen => woonkamer (wwar router staat ) san een klein stukje keuken, een klein halletje, en dan de voorplaats waar de pc staat.

Dat moet geen probleem zijn. Zit je antenne goed bevestigd?

Weet je zeker dat het wel JOUW signaal is wat je ontvangt?
Je kan de SSID veranderen naar een naam die jij kent, en daarmee zeker weten dat het jouw router is die je ontvangt en niet eentje die een paar blocks verderop staat.

Dat moet geen probleem zijn. Zit je antenne goed bevestigd?

Weet je zeker dat het wel JOUW signaal is wat je ontvangt?
Je kan de SSID veranderen naar een naam die jij kent, en daarmee zeker weten dat het jouw router is die je ontvangt en niet eentje die een paar blocks verderop staat.

wel ik heb net van channel veranderd van 6 naar 1 en nu is mijn connectie Verry Good :thumb: zou dat de oplossing kunnen zijn ?

Natuurlijk, je kan interferentie (of storing) op het standaard kanaal hebben van apparaten die in de buurt staan.
Een stukje opschuiven op de band kan je signaal de ruimte geven.

Natuurlijk, je kan interferentie (of storing) op het standaard kanaal hebben van apparaten die in de buurt staan.
Een stukje opschuiven op de band kan je signaal de ruimte geven.

Wel joe bedankt voor de tip :thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan