Router zend denk ik geen draadloos internet uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rullez

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2010
Beste Forumers,

Gisteren vroeg in de ochtend werden wij getroffen door een vervelende storing van Ziggo. Het internet viel spontaan weg, en na het aanhoren van verhalen van andere hadden sommige mensen ook geen internet, tv of telefoon. Erg vervelend allemaal, maar dit kan gebeuren.

Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar voordat ik wist dat er een grootte storing aan de gang was heb ik zelf nog even dingen uit zitten proberen. Uiteindelijk lukte het niet en ben ik maar van het mooie weer gaan genieten.

Sinds een uurtje heb ik weer internet.(whoopdidoo)Alleen kan mijn laptop mijn router niet meer vinden. De pc van me ouders die internet heeft via kabel heeft wel gewoon internet.

Het gaat hier om de Sitecom Gaming Router 300 XR. De router heb ik ondertussen al gereset naar de fabriekinstellingen, maar zonder enig resultaat.

Wie weet wat ik fout doe,

Rullez

Hier nog wat screenshots

96377763.jpg

12812298.jpg

87019536.jpg

Zet het Ziggo modem en de router uit en ook de laptop
Wacht 12,54 seconden
Zet het Ziggo modem aan en wacht tot alle lampjes branden
Zet dan de router aan
Als de router het weer doet; kijk op die bekabelde PC om dit te controlern, dan de laptop opstarten

Succes en laat even weten of dit voldoende is
Ron

Hey Ron,

Als eerst bedankt voor je reactie, maar helaas hebben je tips weinig gedaan. Mijn PC met draad doet het nog steeds, en het lijkt erop dat mijn router nog steeds niks uitzend.

Roy :(

Zijn die screenshots van je laptop? Want daar laat-ie zien dat er wel degelijk verbinding met je router is.

Zie je je router helemaal niet draadloos of is er een beperkte verbinding?

Ron

Nee deze screenshots zijn genomen van de PC die een vaste verbinding heeft. Mijn laptop kan de router helemaal niet detecteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan