Router zend niet meer uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mauro313

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2006
Ik heb sinds gisteravond een probleem met mijn router, een Linksys WRT54G.

Gisteravond sprong ineens het internet op mijn laptop eruit en had ik geen verbinding meer. Normaal haal ik dan even 10 sec de stroom van de router en dan doet hij het weer.
Ik deed dit dus weer maar ik kreeg geen verbinding meer. De router zend ook helemaal geen signaal meer uit. (mijn laptop vind het netwerk niet meer)

Via de pc heb ik wel gewoon internet. Daarom heb ik geprobeerd om via 192.168.1.1 in de router te komen om te kijken of een bepaalde instelling was veranderd, maar dan krijg ik de melding dat de pagina niet kan worden weergegeven.

Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?

Draadloze adapter van laptop waarschijnlijk per abuis uitgeschakeld

De router resetten door onder of aan de zijkant het reset knopje voor 20 sec minimaal in te drukken en dan een kabel aan te sluiten en hem weer helemaal in te stellen. Dit zet het terug naar de fabrieksinstellingen. Dus haal even je papieren er bij om hem te configgen.

Dit komt wel eens voor bij routers dat de software defect is geraakt en door het resetten terug word gezet en gefixed word.

Met vriendelijke groet,

Helpdeskje

Ja weet ik maar als hij al zulke dingen doet dat je em telkens moet resetten is er tog wat mis in de software lijkt mij. Maar dat is mijn mening.

Dankjewel voor de snelle reacties.

Dus het beste wat ik nu eigenlijk kan doen is gewoon de router resetten en opnieuw instellen?

Deze staat gewoon aan. Ik heb net even gekeken via de laptop van m'n buurman maar deze kan de router ook niet vinden.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan.
Ik wilde dus de router resetten en opnieuw instellen. Maar als ik de router heb gereset zie ik nog steeds de router niet verschijnen in de lijst met netwerken. Ook het adres 192.168.1.1 die ik via de pc invoer doet het nog steeds niet.

Overigens branden de lampjes op de router wel met uitzondering van het lampje DMZ.

Het lijkt er wel op of de router geen enkel signaal uitzend.

Bij het resetten van routers word de WLAN uitgeschakeld 9 van de 10 x. Dus ik zou even met de kabel aan je router aansluiten en dan proberen.

Ik heb het zelfde probleem ook sinds gisterenavond. Nadat ik een computer er aan heb gehangen met een utp kabel zend mijn router ook niks meer uit...

@motorsmurf maak even een eigen vraag.
Inbreken in iemand zijn topic doen we niet bij Helpmij.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan