Router ziet pc niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewout2

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2005
Berichten
7
Hallo mensen
Ik heb een probleempje; mijn pc wordt niet opgenomen in het netwerk.
Als ik 3 computers in de router plug, doen er slechts 2 het, de lampjes van de derde pc (die beneden staat) gaan niet branden.
Het gekke is dat het niet aan het kabeltje ligt, aangezien ik wel internet heb als ik hem direct op de modem aansluit, en ook niet in de router, want de overige 2 computers communiceren wel gewoon via de router.
Het heeft denk ik iets met ip-dingen te maken, maar ik weet niet wat ik moet doen
Aub help mij... :8-0:
 
Je moet eventjes via start > uitvoeren > cmd en daarna intikken ipconfig

Kijken of ze alle 3 in dezelfde groep zitten.
 
En als je de kabel van de pc beneden op een poortje op de router prikt van 1 van de andere 2 pc's ... doet ie het dan wel?
Dan zou namelijk het poortje stuk zijn ... of het is de uplink ( en dan heb je een cross-cable nodig)

Maar wat voor een kabel ligt er?
Dit kan je snel controleren ... hou beide connectoren precies hetzelfde, dus lipje naar beneden. En kijk dan of de kleurvolgorde van de draadjes precies hetzelfde is. Dan is het een straight-kabel. En is ie geschikt voor je router ...
Zit er een verschil in, dan is het hoogstwaarschijnlijk een cross-cable. Dan gaat het alleen werken als ie in de uplink van de router zit (als die die heeft). En anders zul je een andere kabel moeten hebben.

Succes ermee, nog vragen??? Stel ze gerust ;)
 
nee

Ik heb natuurlijk al alle ingangen geprobeerd, en aan de kabel lijkt het mij ook niet liggen, tenslotte heeft het enkele jaren wel gewerkt, ook via de router.
Fijn dat jullie willen helpen, al lijkt t me een ingewikkeld probleem.
 
Hoi,

Op welke manier krijgt de pc beneden zijn ip-adres? Vast IP of via DHCP?
 
Ik kan best wat met computers, maar op dat gebied weet ik net zo weinig als mn moeder:eek:
config.scherm > netwerkverbindingen > lan > eigenschappen > tcp/ip daar staat dat ie automatisch een ipadres toewijst..
maar dat zal geen antwoord op je vraag zijn:8-0:
 
Jawel, je kan meer dan je denkt :p . Want dat houdt in dat de pc een ip probeert te krijgen via een DHCP-server. Dus, een niet-vast ip-adres. En dan de volgende vraag: is er een DHCP-server actief in je router? Ik denk namelijk dat er een server actief is op je modem maar niet op de router. Sluit je de pc rechtstreeks op de modem aan dan heeft ie internet maar niet als je 'm aansluit op de router die of geen DHCP-server actief heeft of een DHCP-server met een beperkt bereik van slechts 2 pc's. (Hoe krijgen die andere pc's hun ip-adres?)

Het kunnen ook tal van andere dingen zijn, hoor maar dit was het eerste waar ik aan dacht.
 
Ok en stel dat dat het is, hoe stel je dan zon dhcp in?
Ik hoop niet dat je zegt dat ik het adres van de router in mn adresbalk moet typen, want gisteren kon ik niet in mn router komen via 192.168.2.1
..blaargh
 
Tch wel

En da's nou precies wat ik wel vraag. Weet je zeker dat je het goede adres hebt? Waarom kun je er niet inkomen? Welke router heb je?
 
een edimax...
ik ga zo nog ff kijken..
jullie geven wel snel antwoord! erg fijn-
 
Daar ben ik weer
Na een goede reset-beurt kan ik nu wel in mn edimax router komen, en branden de lampjes van WAN en 5 van de 6 lampjes bij de 3 pc's.

--Bij status staat:
LAN MAC Address: 00-50-FC-B7-5F-8A
WAN MAC Address: 00-50-BF-1C-3B-F2(Clone MAC)
Hardware Version: 1.0
Serial Number: 1
Boot Code Version: V1.05
Runtime Code Version: v0.59aWD (Apr 15 2003 11:26:18)

--Bij internetconnection staat:
Cable/DSL: DISCONNECTED
WAN IP: N.A.
Subnet Mask: N.A.
Gateway: N.A.
Primary DNS: N.A.
Secondary DNS: N.A.

--Bij DHCPclients staat:
DHCP Client Log View your LAN client's information that are currently linked to the Broadband router's DHCP server.
Numbers of DHCP Clients: 3
ip=192.168.2.100 mac=00-00-C5-0D-3F-38
ip=192.168.2.101 mac=00-50-BF-65-95-57
ip=192.168.2.103 mac=00-50-BF-65-95-51

De firewall staat uitgeschakeld btw. Er zit ook een reset-tooltje op... zal ik daar ns op klikken?
 
Er is dus een DHCP server actief en de pc's krijgen alledrie netjes een ip-nummer. Wel vreemd dat bij Internet connection "Disconnected" staat. Bij mij staat daar het externe nummer van de router waar het modem dan weer naar kijkt. Maar goed. Als de andere 2 pc's desondanks wel internet hebben zal dat wel goed zijn.

Ik begrijp het echter niet helemaal, om eerlijk te zijn. Daarom even terug naar het begin. Het heeft goed gewerkt, ook met der outer. Heb je iets met de probleem-pc gedaan? Andere hardware geïnstalleerd? (Andere netwerkkaart, wellicht?) Kun je de router en je andere pc's pingen?
 
Nee voor mijn gevoel was het van de één op de andere dag opeens stuk, al kan dat in feite natuurlijk niet.
Maar als ik opsom:
-Ik kan via MSHome in alle 3 de pc's komen
-De modem is ok
-Er een pop-upje van windows komt: Deze verbinding heeft beperkte mogelijkheden
-Iedere computer kan afzonderlijk wel internet hebben (als je de modem direct aansluit)

:8-0: Dan moet de oplossing toch niet zo moeilijk zijn?
Ik doe er ook een printscreentje van mn router-ping bij als bijlage!
-groeten
 

Bijlagen

  • ping.jpg
    ping.jpg
    48,9 KB · Weergaven: 44
Vreemd, dat pop-upje verschijnt,volgens mij maar dat weet ik niet zeker, als er fysiek iets mis is met de verbinding. Zelf zie ik die ook wel 's maar dan uitsluitend met de laptop die draadloos verbonden is en geen signaalsterkte genoeg heeft. Daarom denk ik aan de kabel. Kun je bij iemand een andere kabel lenen en die voor de gein 's aansluiten? En\ of: de verbinding van de pc verwijderen en opnieuw toevoegen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan