Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

RIANNA

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2002
Berichten
27
Hallo

Mijn hub, die 2 jaar goed werkt voor 3 pcs, doet niet meer sinds een maand geleden.
PCs zeggen: the page cannot be found.

Ik heb dus gadacht dat het nu een router moet.....
Een PC zal dan geen overlast niet meer hebben.

Ik heb net een nieuwe router gekocht.
Maar helaas blijft de probleem nog steeds.
"the page cannot be found"

Alle pcs kregen IP-adresen door de router.
Router Configuratie proces ging prima,
van invullen van "http://192.168.2.1" tot "Status and Information" venster.
En ik heb laatste opstart gedaan.
Maar cha!
Precise dezelfde fout als mijn oude Hub.

Hoe is het mogelijk!
Ik begrijp er niets van.

rianna

[Nu kan alleen een pc internetten met een oudewets intenetkaart van mijn ISP]
 
probeer de router eens te pingen
192.168.2.1 klinkt als mijn router, dus deze is van Sweex neem ik aan ?
heb je wel DHCP ingeschakeld ?
 
Veel routers hebben standaard het ip adres 192.168.2.1, het was het eerste dat ik gewijzigd heb.

Als het pingen naar de router niet lukt, probeer dan eens ping 127.0.0.1 op elke pc, dan weet je of tcp/ip goed aan je netwerkkaart gebonden is. En dan ping ip adressen van alle computers.
 
Geen verbinding

Dankjewel

Maar hij wil niet.
Wie is hij?
PCs, Software, Cabelmodem of combinatie van alles?

Elk pc heeft eigen Adaper-nummer(van fabriks?),
die in de nummervenste van "Clone MAC address" staat (en dus ook in "Status and Information").

Elk pc heeft eigen nummer na de gemene nummer zoals:
a. 192.168.2.100
b. 192.168.2.101
c. 192.168.2.102

en hun Gateway is natuurlijk 192.168.2.1
De Subnetmask is hetsefdenummer: 255.255.255.0

Ik krijg juist reaktie, door pinging van/naar elk pc zoals:
Reply from 192.168.2.101 : bytes time<10ms TTL=128
Dit herhaalt 4 maal.

"Approximate round trip times" is "Avarage=0ms"
etc.
Alle kleine lanmen op de router lichten "aan" of goed.

Elk pc heeft eigen computernaam en hetzelfde werkgroepnaam.

Volgens mij lijkt het alles in orde.

Maar na de opstart krijg ik nog steeds:

The page cannot be found.

[Dus verplaats ik de stekker van de router naar de internetkaart (die in pc A staat) en stuur ik dit]
 
Heb je hiervoor gewerkt met een proxy programma?

Misschien staat bij eigenschappen tabblad verbindingen en dan optie lan nog een proxy server aangevinkt.
 
optie LAN leeg

Hallo beste mensen

Ik heb dat gecheckt als hieronder:

IE¨tool¨connection¨Local Area Network

Automatically direct setting ¨@‚˜
Use automatic configuration script ¨ leeg

Proxy server ¨ geen x (dus leeg)



En ook vraagt JPeetje volgende:
> heb je wel DHCP ingeschakeld ?

Ik weet niet hoe DHCP ingeschakeld wordt.
Maar ik zie "DHCP Server ¨ 192.168.2.1" in een venster van "all configration of IP".

ander gegevens zijn:
WINS Proxy Enabled ¨ No
IP Routing Enabled ¨ No

Als ik pc-A en B aan doe, rearegen groene lanmpjes A en B van de router meteen aan.
Als ik 192.168.2.102 op pc-A pingt, zie ik onmiddelijk de reactie van heen en weer signaal.

Maar toch zegt elk pc:
The page cannot be displayed.

?????
Met vriendelijk groet,

Rianna

P.S
Wat vreemd is is het feit dat OutlookExpress niet werkt waneer ik opnieuw met oudewetts manier internet door verplaatsing de stekker. Wel kan ik intenetten zoals nu.
 
welke provider/ kabelmaatschappij heb je?

Bij sommige providers moet er iets in de configuratie van de router worden gewijzigd

succes
 
Chello is mijn ISP.

Router is Sweex. (zoals JPeetje zei)

Ik hoop dat Chello zo'n provider is, Bij wie er iets in de configuratie van de router gewijzigd moet worden.

In het geval hoe moet het?

Of het niet dit geval is, dan is het better dat ik de router naar de winkel terug breng? (zonder oplossing)

Hartelijk bedankt,

(§_§)
 
nou, bij chello moet het netwerkadres (zgn. MAC adres doorgegeven worden aan chello. Ook je router heeft zo'n mac adres en als je dat doorgeeft aan chello zou het moeten werken.
Vertel chello dat je netwerkkaart kapot was en een nieuwe hebt, geef dan het mac door van de router

succes
 
De meeste routers hebben de mogelijkheid om het macadres te kloonen.

Tijdens het afconfigureren van de router zou je dan de mogelijkheid moeten hebben om het macadres (fysiek adres) van de netwerkkaart in te voeren in de router en dat bespaart je een telefoontje naar Chello
 
zo'n mac adres

Hallo Lieve PC mensen

> Ook je router heeft zo'n mac adres

Waar en hoe kan ik het adres vinden?

Weet je... hoe moeilijk is dat je een contact met UPC maakt?
Je krijft geen contact van UPC=Chello, zelfs als je meer dan tien keel telefoneert, behalve "Tape-recorder"stem.
Je moet wel telefoonkosten betalen voor een of 15 minuten om de stembantjes te luisteren.

Misschien krijg je een telefoontje van Chello-support 2 weken later nadat je een fax en nog een brief aan UPC stuurde.
Maar zij zeggen:
U moet onze hulp-software downlorden, die allenn standaad-problemen kan oplossen.

Of zeggen ze zo'n advice:
Uw software is niet goed, dus u moet opnieuw re-instaleren
of nieuwe Internet Explore downlorden.

Inderdaad heb ik twee keel HD schoongemaakt en hele maal nieuw instaleerdt. Ook heb ik nieuwe Internet Explore gedownloardt.

Bij Chello is het bijna hooploos onderneming om een goed support te krijgen.

Sorry is dit mijn domme frustratie....
 
het afconfigureren

Dank je wel m@rio

Maar...
>Tijdens het afconfigureren
Wat betekent dit?

Is "het macadres (fysiek adres)" een serie van nummers+alfabetten?
Zoals 00-50-FC-FE-82-54 die ik kreeg , door RUN "winipcfg /all" of "IPconfig /all".

Of iets anders wat je bedoert?
 
Met afconfigureren bedoel ik het gereedmaken van de router. Pc naam, ipadres etc.

En het macadres is idd de reeks cijfers en getallen die jij opnoemt
 
I apology.

Dear Mr.BrEeZeR and Mr. m@rio

> Het is niet de bedoeling dat je 1 bericht vaker dan 1 keer post. Dit noemt men crossposten en dit is niet toegestaan op Helpmij.nl

Ifm awfully sorry.
Thatfs my mistake that is probably caused by a basic problem of my pc.
The direct reason is the fact that my text didnft appear in your list after gplaatsingh (no placing even 10 minutes later). Thatfs why twice. I apology.

By the way, I hope you can understand why I made a new question.
Because my questions and yours answers begin likely to go round and round in circles and do not get anywhere.

Kindly yours,
Rianna
 
general configration

Bij Sweex (4 port 10/100Mbps switch) moet men de internetadapter in een PC laten liggen, zegt de supportdesk van Sweex. Vervolgens ga je de ggeneral configrationh in de login pagina van http://192.168.2.1 (natuurlijk werk je bij dezelfde pc).

Wil ik dan graag weten hoe het verder moet?
[trouwens, ik ben Chlellofs gebruiker in omgeving Nijmegen. Ik geloof, hier geen Dynamic IP zone is]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan