Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
omdat men internet snelheid niet echt lekker meer was
heeft een monteur van men internetprovider tijdelijk een nieuw modem geinstaleerd
hier bij vertelde hij dat Win XP en kabelinternet niet echt samen ging. (waarom wist ie zelf ook niet)
hij vertelde me dat als ik een router instaleerde dit veel zo niet alle problemen wat snelheid betreft zou oplossen.
ik heb dus kabelinternet met 2 pc hierop aangesloten
hij raade me de router van edimax BR-6104 aan.
kan mij iemand vertellen of dit ook zo is dat die router men probleem kan oplossen

eeen router is alleen voor internet verdeling, dus ik zou neit weten waarom dit effect zal hebben op je verbinding

XP en KABEL niet samen, raar al meer dan een jaar geen problemen.

Een router is idd aan te raden, vooral als je met meerdere pc's op de kabel zit

Kabel

Hallo,

Zit al 3 jaar bij Kabelfoon,na zo nu en dan wat problemen,werkt het nu prima.
Ik zit ook te kijken naar een router om draadloos,te internetten.Is deze router van Edimax daar ook geschikt voor?

Ik weet niet hoe de kabel van "kabelfoon" binnenkomt, coax of UTP, of nog een andere vorm.
Het beste kun je dat navragen bij de locale computerwinkel. Die kennen dat wel.

Ik heb dezelfde router en ben er heel tevreden mee. Let wel even op de ip-adressen en hoe je die in je router moet instellen, dat is een beetje tricky. Een edimax router kost geloof ik iets van 59 euro.

Ja, een UTP kabel moet op de edimax kunnen, Maar de kabelmodem, wat heeft die nodig.
BV je MAC adres of iets dergelijks. Het kan van alles zijn. Dat moet je goed uitzoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan