router

• Onderwerp starter Onderwerp starter Scar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Scar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2002
Hallo.

Ik heb een vraagje over het installeren van een router. Ik weet niet zo goed of ik dat hier kan doen, maar ik probeer het maar.
Sinds een paar weken heb ik een nieuwe laptop. Hierbij werd ook een router geleverd, zodat ik draadloos zou kunnen internetten via de laptop. Ik heb hem geprobeerd te installeren op mijn pc met ADSL verbinding. Maar hij werkt telkens niet. Hij geeft aan dat de verbinding met de computer OK is, maar de verbinding met internet niet. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
De laptop is een Dell Inspiron 5100. Thuis heb ik ADSL Zon basis. En ISDN. Kan het zijn dat de router met ISDN niet werkt?

Alvast bedankt voor alle hulp!

Ik begrijp niet helemaal hoe het zit.

Wat voor modem heb je? Waar gaat de draad uit je modem naartoe? Die moet je router in.

De router (die gezien het feit dat je wireless kan netwerken meteen een access point is) kan instellingsgewijs maar op een manier tegelijk werken, via adsl of via isdn. Niet tegelijk, dan moet je de router opnieuw configureren.

Voor adsl moet je als het goed is de instelling pptp nemen en als ip adres voor de router 10.0.0.150 en als ip adres voor het adsl modem 10.0.0.138. Heb je verder nog mac adres control of wep encryptie aanstaan? Dan moet je die instellingen op het configuratieprogramma van de draadloze verbinding op je laptop overnemen.

Heb je wel een netwerk? Kan je de router pingen? Kan je andere pc's in je netwerk pingen? Welke foutmelding krijg je precies? Typ eens in de command prompt IPCONFIG /ALL en geef enter, en typ die instellingen eens over in je volgende bericht?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan