router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gekkie76

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2002
ik heb een sweex 4 poort broadband router

ik heb altijd zonder problemen met 2 pc's kunnen internetten maar de afgelopen paar dagen had ik geen internetverbinding meer ik heb alles nagezocht maar de modem van @home werkte gewoon als ik de router weghaalde had ik internet en als de router er op is geen internet nu heb ik de winkel gebeld en de router is verwisseld maar ik heb het probleem nog steeds ik krijg telkens de volgende mededeling

wie weet waar het aan ligt en wat ik eventueel nog doen kan alvast hartelijk bedankt

Bijlagen

• netwerk.jpg
    netwerk.jpg
    48 KB · Weergaven: 74
Heb je ook nog naar @home zelf gebeld? (0900-8112 (10 cent/minuut). ) Doordeweeks bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur. Die kunnen precies zien wat het probleem is meestal.

P.S: Heb je wel een andere computernaam aan je 2e computer gegeven dan de eerste?

Laatst bewerkt:
nieuwe modem van @home gekregen en het werkt weer allemaal perfect

Doe ook een firmware upgrade bij de sweex router. Dit corrigeert de verkeerde systeemtijd die aangegeven wordt in het statusscherm en voorkomt dat je wordt gedisconnected. Het probleem wat jij omschrijf had ik afgelopen week ook en is opgelost door een upgrade van de firmware.

Geplaatst door tonvanleeuwen
Doe ook een firmware upgrade bij de sweex router. Dit corrigeert de verkeerde systeemtijd die aangegeven wordt in het statusscherm en voorkomt dat je wordt gedisconnected. Het probleem wat jij omschrijf had ik afgelopen week ook en is opgelost door een upgrade van de firmware.

En bij gekkie lag het niet aan de router maar aan het modem.

Dan kun je je router tot in lengte vandagen gaan upgraden je verbinding komt niet terug als je modem het niet doet :)

Misschien een stomme vraag (en ik weet dat stomme vragen niet bestaan maar wel stomme antwoorden)

maar hoe gaat zo'n firmware upgrade bij de sweex router misschien als ik eens een probleem krijg of zou het verstandig zijn om dat eens te doen ?

oja ik hoor wel eens verhalen over de kabels aan de router welke is beter de gewone utp kabel naar de pc een cros kabel?

ik heb een gewone utp en het heeft wel eens problemen maar niet zo etxreem dan is het gewoon effe de pc opstarten en het gaat weer een behoorlijke tijd goed

De upgrade van de firmware gaat via het menu van je router. Je moet wel de firmware downloaden bij www.sweex.com. Het is een advies ter voorkoming van. Ik had het probleem aangekaart bij sweex en kreeg ook gelijk de nieuwe firmware opgestuurd omdat het een bekend probleem is. Voor wat betreft de kabels, een cross cable is voor een directe verbinding zonder hubs of routers. Die kabels heb jij dus niet nodig. Er is verschil tussen UTP kables maar als je een cat5 kabel heb dan heb je echt wel een goede kabel. Tegenwoordig zijn bijna alle UTP kabels cat5.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan