router

Status
Niet open voor verdere reacties.

quinta32

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Hallo, vraagje,ik heb een sweex broadband router 4 poort's,en 1 wan poort,ik heb @home cabel,en een gewone pc met xp pro nl, en een laptop met win98 se,wat moet ik doen,en welke cabels heb ik nodig,om internet op de laptop te gebruiken ook mail en zo wil ik er op hebben,nou heb ik een crosscabel op de gewone pc rechtstreeks naar de laptop,en ik heb gewoon internet op de laptop,met wingate er tussen natuurlijk,maar dat wil ik niet meer,ik wil graag die router gaan gebruiken,als julie advies weten,en precies weten welke cabels ik nodig heb,hoor ik dat heel graag.

Groetjes Quinta

Je hebt sowieso UTP-kabels nodig (ook wel Straightkabel genoemd) anders vinden de pc's elkaar nooit

Vergeet vooral niet het cc nummer wat je van @home hebt gekregen in de router in te voeren

Kijk eens naar de handleiding in mijn handtekening. Je hebt inderdaad straight kabels nodig tussen de pc's en de router. Dat kan je controleren door de uiteinden langs elkaar te houden, als de kabels daarin dezelfde kleurvolgorde hebben is het een straight kabel.

opgelost

jaaa, dank je wel, ik heb het lopen,via router,maar nog een vraagje,hoe kan ik de schrijven delen via de router.

groetjes quinta

Je moet op de map gaan staan die je wilt delen en dan rechts klikken en kiezen voor delen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan