router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

archi026

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2001
hoi

Ik heb een adsl verbinding die ik nu deel dmv een router ik voor de pc en mijn zoon meestal de x box .
Nu wil mijn andere zoon er met een ps2 bij maar het wordt een beetje veel hobby om nog een kabel naar boven te leggen.
Maar hun kamers grenzen aan elkaar ,kan ik dan de kabel die vanaf mijn router bij de 1 binnen komt nogmaals splitsen met een router(die heb ik toevallig nog) zodat en de xbox en de ps2 en eventueel nog een pc boven samen gaan .
Of gaan 2 routers na elkaar niet.

Of een tweede router wil weet ik niet.
Maar ik zou er een switch tussen zetten dit werkt zeker.

Zolang je de router niet instelt heb je kans dat ie gewoon als een switch werkt. Je moet alleen de uplink-of wanpoort NIET gebruiken.

als ik de wan poort niet gebruik waar plug ik dan het inkomende signaal in?

Het inkomende signaal in een zelfde poort als de uitgaande, het klinkt een beetje stom maar een switch heeft ook geen uplink.

Zo werkt het hier ook, modemrouter bij mijn vader(met twee comp.) en nog een switch bij mij met twee comp. eraan.

Laatst bewerkt:
tnx

eigenlijk logisch want het is een router met 4 poorts switch dus het moet denk wel lukken
Alleen als de ps2 en de xbox tegelijk aanstaan gaat alles via 1 kabel naar de router dan hoop ik maar dat dat goed gaat .
Gaat dat bij jou ook goed petje als je jou 2 pc tegelijk op het web gooit

hier gaat alles goed al zijn we met zijn allen tegelijk aan het downloaden, de snelheid daarvan duikt in dat geval wel naar beneden, maar voor de spelconsoles lijkt het mij geen enkel probleem. Internet is toch nooit zo snel als je eigen netwerk.:)

Ik ga met drie computers tegelijk het internet op geen probleem. En ik heb maar 1 router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan