Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

paardestraat

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2004
We hebben problemen met de router, wat moet ik doen? De router zelf maakt connectie met internet en de router met de computer. Maar de computer niet met het internet.

Wie o wie kan mij helpen?
M.v.G. Paardestraat :thumb:

Geplaatst door paardestraat
We hebben problemen met de router, wat moet ik doen? De router zelf maakt connectie met internet en de router met de computer. Maar de computer niet met het internet.

Wie o wie kan mij helpen?
M.v.G. Paardestraat :thumb:

tsja, -de- router? merk?
besturingssysteem?
internet aanbieder?
modem?

Aanvullend:

Merk: Sweex Broadband
Internetprovider: @home
geen besturingssysteem nodig
Modem: Motorola Surfboard

En in de router heb je het nummer van @home gezet.
dus het cc123456-a nummer.

ja, ook hebben we @home gebeld. Maar zij zeiden dat ze er weinig info over hadden. Want er zin zoveel routers.

Ook hebben we de aawijzingen van Sweex gevolgd, maar hij blijft zeggen: "De pagina kan niet worden weergegeven..."

En als we internet er rechtstreeks er in doen doet hij het niet meer. Daar hebben we al een oplossing voor: 1.Start, 2. Uitvoeren/run, 3. Winipcfg. (WIN98), 4. Alle vrijgeven, 5. Alle vernieuwen.

M.v.g. Paardestraat

Laatst bewerkt:
stekker van de modem uit het stopkontakt halen en er weer inpluggen?

Instellingen nalopen (ip enzovoort)?

Software opnieuw installeren van @home (optioneel)?

Hebben we allemaal gedaan... Het moet iets zijn bij Extra/internet opties of configuratiescherm/netwerk.

Qua software.

Heb je daarbij de @home portal geinstalleerd?

Want dit ging bij een maat van me ook verkeerd. Die had het geinstalleerd en had ook geen verbinding. Heb toen de complete software (ook al die programma's die erbij horen) geinstalleerd en toen werkte internet wel.

Ja

Dat heb ik gedaan.

P.S. Ik heb een vraag "Ja" als een admin die dit leest dat a.u.b. weg zou willen gooien. Want ik heb niet genoeg recht. B.v.d.

Geplaatst door evers
Ik heb een adslannex-A (adsl modem router+4 port switch) van Sweex.

Na enige malen prima verbinding wordt hij steeds trager en geeft daarna de melding dat hij de server niet kan vinden.
Na diverse malen opnieuw installeren enz, is het steeds weer hetzelfde liedje.
Krijg het gevoel dat ik een waardeloze router heb aangeschaft... of

is er iemand die dit probleem herkend en mij kan helpen?

Henk
Staat in Netwerk problemen/Win98.
Ik heb dus hetzelfde probleem. Zijn vraag lijkt opgelost door iemand die als antwoord geeft: "Heb je een ander channel geprobeert", maar wat bedoelt hij met een "channel"?

Je hebt zeker weten je cc nummer ingevoerd in de router? en het goede domeinnaam (home)?

Kun je ook in de router zien welk ipadres je hebt gekregen?

Normaal gesproken op dezelfde bladzijde als het cc nummer.

Info

We hebben twee opties: 1. De router is oud, 2. @home staat geen routers toe. Waarschijnlijk stappen we over naar Wanadoo ADSL. :D Mocht iemand nog een andere verklaring hebben: Doe het snel. :)

Zelf heb ik een zyxel router met daarop aangesloten 1 bedraade computer en twee laptops.
en dat alles via @home. dus @home laat wel routers toe.
Krijg jij weleen ip adres van de router.
doe eens ipconfig /all en zet die gegevens eens hier neer. Wel de ipconfig met aangesloten router.

sweex router

Typ eerst in je browser 192.168.2.1

klik op login.
Ga nu naar quick setup.
Vink aan cable modem.
Vul daarna je cc nummer in, en daaronder zet neer @home.
Ach, ik plak wel ff iets uit een manual:

@Home
Gebruik voor het configureren van de router altijd de pc waarmee u internet verbinding had voordat u de router
aanschafte.
Selecteer het Cable Modem protocol. Op de volgende pagina vult u bij HostName uw gebruikersnaam in (dit betreft
het C nummer dat u van @home heeft ontvangen) en klik op de knop clone mac address Klik daarna op de knop
OK en wacht een aantal seconden tot de volgende pagina tevoorschijn komt. Hier klikt u rechts op het woord
LogOut. Als dan het venster wachtwoord komt, kunt u internet explorer afsluiten. Als er in uw venster geen Logout
optie voorkomt kunt u het venster sluiten. Sluit daarna uw computer af (uitschakelen), wacht 10 seconden en schakel
daarna ook uw modem uit. Laat de Sweex Breedband Router ten alle tijden aan staan! Wacht nogmaals 10 seconden
en schakel uw modem in. Wacht 10 seconden en schakel uw computer aan. Als Windows nu is opgestart kunt u
internetten.
Als het niet werk kunt u controleren of het fout gaat op uw pc of in de router door het volgende te doen:
Start een webbrowser op (internet explorer, netscape ...) en vul het volgende in op de adresregel: http://192.168.2.1
U komt dan in het configuratiescherm van de router. Als u zelf het wachtwoord nog niet heeft gewijzigd is er geen
wachtwoord dus druk op de enter toets.Controleer of de router goed is geconfigureerd door rechts boven in op status
en dan in de linker kolom op Internet connection te klikken. Als u rechts daarvan bij Cable/DSL connected ziet
staan weet u zeker dat de router goed is geconfigureerd. Staat hier disconnected dan zal uw internet nog niet werken
en moet u nog eens uw stappen controleren.

En bij win98 toch even kijken voor updates op de windows update site.
Ik heb zelf problemen met 98 gehad met de snelheid van inet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan