Router ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

kolatje

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2005
Hallo ieders.

Ik ga binnenkort mijn Internet delen met de zaak waar ik nu boven woon,zij kunnen niet zelfstandig aansluiten want er is maar een Kabel aansluiten op het pand.

Nu komt er dus een `router ' tussen te staan :rolleyes:

Maar wat is het en wat doet het en waar moet ik rekening mee houden ? :o

en welke is goed en welke niet ?

mhh elke router is goed (persoonlijk zou ik voor e-tech gaan)
het splitst de internet verbinding.
is de zaak van jezelf? zo nee geld vragen voor verbinding (lol)
:D
je hoeft nergens rekening mee te houden

Ikzelf ben fan van Edimax.
Een router kost ongeveer € 40,-
Het is inderdaad gebruikelijk dat diegene die je verbinding ook gebruikt een (klein) bedrag betaald.
Denk dan aan ongeveer € 10,- per maand.
€ 100,- per jaar is heel redelijk.

Zie bijlage voor wat info over een netwerk.

Let op dat je zelf geen printers en documenten deelt op je pc.
Dan zou die zaak bij je spullen kunnen komen.

Laatst bewerkt:
Ikwil niet vervelend doen maar waarom neemt die zaak geen ADSL.
Weet je zeker dat ze niks van jou te zien krijgen.
en je weet maar nooit wat die zaak allemaal doet met de verbinding,kan het voor jou langzamer worden.

Denk eraan dat je je eigen verbinding niet met 'derden' mag delen! Kijk in je contract.

gezien er maar 1 aansluiting gemaakt kan worden (waarschijnlijkook gedeelde meters) mag het dus wel.
1 pand met 1 kabelaansluiting.

Geplaatst door puppie
Ikwil niet vervelend doen maar waarom neemt die zaak geen ADSL.
Weet je zeker dat ze niks van jou te zien krijgen.
en je weet maar nooit wat die zaak allemaal doet met de verbinding,kan het voor jou langzamer worden.

:rolleyes: wat zou er zoal kunnen dan ? :confused:

Geplaatst door puppie
gezien er maar 1 aansluiting gemaakt kan worden (waarschijnlijkook gedeelde meters) mag het dus wel.
1 pand met 1 kabelaansluiting.

:) ja 1 pand 1 aanfluiting eeuuhh aansluiting :p

Dus routeren mag in dit geval wel, alleen weet ik dus niet waar ik op moet letten ..... :8-0:

Zaak is niet van mij, nee

Maar we delen wel de kosten ½om het is dus wel in mijn voordeel :p betaal nu €50 en dan minder voor de zelfde snelheid :D

De zaak doet er niet veel mee het is maar dat ze toegang hebben tt het @ maar voor meer hebben zo toch gèèn tijd :p

dus dat zit wel goed.

alleen moet ik wel m`n Pc beschermen denk ik, maar hoe doe ik dat?

Delen ?!?!

Dus luitjes als ik het goed begrijp is het zo dat ik gèèn aparte actie hoef te ondernemen om mijn Pc te beschermen van de Zaak beneden zodar we hèt @ gaan splitsen :confused:

Nou dat is toch makkelijk dan hè :)

Bedankt voor de info ,

enne ADSL nemen ze niet omdat ze de hele dag ingelogd willen blijven voor het geval dàt , maar echt er mee bezig doen ze maar ffkes op de dag maar toch niet de hele dag :cool:

Dus dan is ADSL een beetje T duur hè :p

Ik had een hub,maar heb van de week een US- Robotics
gekocht.
Kost 35 euro, je sluit hem aan( eerst ff kabelmodem uit doen en pc's) via je kabel modem en daarna plug je bij jouw dus de 2 pc's in.
Hij configt alles zelf en draaien maar, zolang jij niks deelt ( of de zaak) is er niks aan het handje:thumb:

Hij configt alles zelf en draaien maar, zolang jij niks deelt ( of de zaak) is er niks aan het handje:thumb: [/B][/QUOTE]

De Router wordt verzorgt het wordt een draadloze want de Zaak heeft gekozen voor een draadloze laptop.

En deze Router wordt komende Zatrdg ochtend 8u gëinstalleerd door iemand die weet hoe en wat
alleen bestanden delen ? wat bedoel je daar mee :rolleyes: en hoe kan ik dat dan voorkomen...
en hebben we nu ook meteen een klijn netwerk samen of is dat weer iets anders :confused:

Je hebt pas een netwerk als je bestanden deelt ( mijn inziens dan). je zit nu samen op hetzelfde netwerk.
Als je een bepaalde map wilt delen,omdat daar b.v voor jullie beiden dingen opstaan die je kunt gebruiken,klik je die map rechts aan en krijg een afrolmenu te zien ,daar staat delen tussen.

http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/netwerk_aanleggen.php

lees dit maar eens door
:thumb:

Geplaatst door bas9
Je hebt pas een netwerk als je bestanden deelt ( mijn inziens dan). je zit nu samen op hetzelfde netwerk.
Als je een bepaalde map wilt delen,omdat daar b.v voor jullie beiden dingen opstaan die je kunt gebruiken,klik je die map rechts aan en krijg een afrolmenu te zien ,daar staat delen tussen.

http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/netwerk_aanleggen.php

lees dit maar eens door
:thumb:

ok thnx 4 the mail and the info :thumb:

als ik nog iets tegen kom laat ik wat van me horen :p

Groetjs en ieders bedankt :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan